Ben ik de eerste die een Yeti 1.4 besteld heeft?

TamRex

Actief lid
Ik ben nog geen draadje tegengekomen over de Yeti 1.4 (handgeschakeld).
Wie heeft er al een??

Ben heel erg benieuwd naar rij-eigenschap/verbruik en eventuele andere wijzigingen (model 2011). Die van mij heeft week 29 als productieweek!
 
Volgens mij zul je één van de eerste zijn die kan gaan rijden. Toen ik eind april mijn Yeti 1.2 bestelde, heb ik getwijfeld om te wachten op de 1.4. De 1.4 zou pas geproduceerd worden na de fabrieksvakantie. Dat was voor mij te laat, want week 34 ga ik op vakantie ( het liefst natuurlijk met een nieuwe Yeti ).

Lange proefrit gemaakt in de 1.2 en die motor is voor mij voldoende krachtig.

Doordat ik ook een panoramadak besteld heb, is alsnog de productieweek doorgeschoven van week 23 naar week 30. Dus wordt het alsnog krap.

Maar volgens mij ga je één van de eerste Yeti's 1.4 rijden.
 

Yetirr

Nieuw lid
ik was gisteren bij mijn dealer in Rotterdam en daar stond een Yeti 1.4 tsi in de showroom, helaas geen demo....
 

TamRex

Actief lid
In die 'leuke' staat niets over de 1,4
Verder ken ik geen woord Spaans!
Dat de 1.2 meer presteert dan de fabrieksopgave geloof ik graag (heb er wel in proef gereden), kan met de 1.4 natuurlijk ook !? Daarom ben ik ook benieuwd naar een ervaring(en).
 

corsaar

Senior Member
Tja ervaringen zijn er nog niet, de 1.4 ook nog niet.
Geduld je krijgt vanzelf vriendjes of vriendinnetjes
die ervarigen kunnen delen voorlopig ben je een
roepende in de woestijn. Veel sterkte!
 

TamRex

Actief lid
Hoewel de 1.4 al in verschillende type auto's zit vind ik het toch wel plezierig spannend hoe die zich gedraagt in een Yeti.
Wanneer zullen de eerste worden geleverd?? Die van mij, heb ik net nog bij de dealer nagetrokken, is nog steeds productieweek 29 (= komende week al) en leverweek 31 of 32.
...en dan lekker met vakantie!
 

Darkside

Forumguru
Zijn dit de standaard waarden van de 1.2? Dat ie wat meer dan 105 pk heeft ok. Maar 125 dat is toch erg veel.meer. niet dat ik klaag hoor.
 
Onder de knop: Interactivo: Así lo probamos staat de uitleg van hoe e.e.a. is gemeten.
Ook eerdere testen gaven hogere waarden aan (bv JD engeneering met 115.4 PK).
Het motortje lijkt dus wel wat meer vermogen te hebben dan de opgegeven 105 PK (marketing redenen?)
 
Ik rij sinds 6 aug in de 1.4 rond. Nu een kleine 800km gereden en de volgende dingen zijn mij opgevallen:
1) Krachtig bij lage toeren (75km/u kan je makkelijk op een vlakke weg in de 6 rijden = diesel TDI motorkarkter)
2) Miswijzing snelheidsmeter: 50 = 53, 100 = 104, 120 = 126
3) Nog te vroeg (1 x getankt) maar lijkt op ongeveer 1 : 12 a 13 uit te komen.

Tot zover mijn eerste bevindingen.
Groet
Michiel
 
Bovenaan Onderaan