Bellen met carplay

Lackops

Nieuw lid
Hi allemaal,
Ik rij nu al een jaar een octavia uit 2019 voor mijn werk. Nu heb ik al sinds het krijgen van de auto problemen met het bellen als apple carplay actief is. Alles qua carplay werkt goed tot ik ga bellen…
Als ik een x aantal minuten bel hoor ik een ‘crashend’ geluid en loopt het hele beeldscherm vast en reboot deze na een paar seconden en in sommige gevallen hoor ik de ander niet maar de ander mij wel.
Sinds kort gebeurt het ‘crashend’ geluid ook heel soms bij het aanpassen van de temperatuur.
De dealer heeft al het hele multimedia apparaat wat in het dashbord zit vervangen zonder resultaat. De dealer weet ook niet meer wat ze kunnen doen en hebben het opgegeven.
Heeft iemand hier iets soort gelijk meegemaakt of een oplossing? :)

Antera

Donateur
Is de laatste versie. Ik zou de usb poort vervangen. En anders een andere kabel en IPhone proberen,

Neem aan dat je geen Canton hebt?

Lackops

Nieuw lid
Vergeten aan te geven.. De usb poort is ook vervangen door de dealer. Ik zelf heb al meerdere originele en action kabels geprobeerd en samen met collega’s heb ik meerdere iphones 11 tm 15 getest en allemaal geven de problemen. De auto heeft wel de canton geluidsinstallatie

Vergeten aan te geven.. De usb poort is ook vervangen door de dealer. Ik zelf heb al meerdere originele en action kabels geprobeerd en samen met collega’s heb ik meerdere iphones 11 tm 15 getest en allemaal geven de problemen. De auto heeft wel de canton geluidsinstallatie
Ik heb precies dit zelfde probleem. Regelmatig knalt ie er uit met hard piepend geluid en dan weet je dat het hele systeem vastloopt en dat het systeem gaat restarten. Ook ik met meerdere iphones en kabels geprobeerd en steeds zelfde resultaat.
Heeft iemand toevallig al een oplossing gevonden, want het haalt het plezier van het entertainment systeem wel weg.....:S

Herperduin

Forumguru
Hier ook hetzelfde probleem bij mijn OC3 FL. Al vanaf begin maar toen maar zonder gedaan. Nu abonnement op spotify dus dacht lekker via CarPlay maar crasht iedere rit. Zeker met bellen en navigatie aan. Helaas is de topicstarter en de laatste reageerder niet meer actief geweest dus kan ik hen niet direct iets vragen. Iemand nog een idee. Ik wil dit eigenlijk wel opgelost hebben vóórdat de garantie verloopt.
@Antera en @Rainesh jullie een idee? Ik zal ook nog even foto posten van firmware versie

Herperduin

Forumguru
IMG_5440.png

Bijlagen

• IMG_5437.jpeg
    IMG_5437.jpeg
    839,3 KB · Weergaven: 12
  • IMG_5438.jpeg
    IMG_5438.jpeg
    882,1 KB · Weergaven: 12
  • IMG_5439.jpeg
    IMG_5439.jpeg
    830,6 KB · Weergaven: 12

Arjan1985

Forumguru
@Herperduin je zou eventueel je Bluetooth van je telefoon kunnen verbinden met de Bluetooth in de auto en dan via die route bellen ipv via de CarPlay route. Wellicht belast je het systeem dan anders zodat met geluk eea wel werkt? Op zich ook een overzichtelijke omgeving.

En je spotify. Als je die via je telefoon aanzet en dan niet via CarPlay afspeelt maar via de auto. Dus bij radio klikken op media.

Herperduin

Forumguru
@Arjan1985 Dank. Dit doe ik nu ook maar vind het jammer dat ik dan niet het mooie grote scherm heb om te navigeren en dan op de kleine telefoon Spotify moet bedienen. Ik hoop gewoon dat ik het wel werkend ga krijgen maar alternatief is inderdaad via Bluetooth.
Ik heb al diverse kabels (origineel Apple) geprobeerd, resets, andere telefoon en volgens mij heb ik met 480 de laatste update ook erop maar niets helpt. Op Briskoda en Reddit ook al veel gelezen maar nog niets dat helpt. Vervangen van heel multimedia systeem wordt ook genoemd maar denk niet dat mijn garage daar graag aan begint onder garantie als ze niet zeker zijn dat dát de oplossing is

Hier ook hetzelfde probleem bij mijn OC3 FL. ... Nu abonnement op spotify dus dacht lekker via CarPlay maar crasht iedere rit.
Mij was deze week ook opgevallen dat het juist voorkomt als ik Spotify EN Google maps tegelijk gebruik. Als ik 1 van de 2 doe is het haperen en restarter minder. Met een nieuwe telefoon en nieuwe kabels moet het wel iets zijn in de Skoda software / firmware. Bij de eerstvolgende beurt ga ik wel vragen of ze dit kunnen updaten. Daar heb ik nog hoop op.

Laatst bewerkt door een moderator:

Rainesh

Forumguru
Ligt niet aan je softwareversie, dat is de laatste namelijk. Heb je je navi sd eruit geklikt en gekeken of ie dan nog vastloopt / reboot?

Herperduin

Forumguru
@Rainesh: dat ga ik sowieso eens proberen. Is er een bijzondere reden dat ik dat moet doen? Ik heb zelf ergens idee dat als ik meer apps tegelijk gebruik, het systeem sneller crasht. Als ik via googlemaps navigeer én bel via CarPlay is het bijna altijd raak. Soort van “distortion” geluid en vastloper.

Arjan1985

Forumguru
@Rainesh Zou het helpen als je de radio compleet naar fabrieks instellingen terug brengt en dan wederom weer de laatste update uitvoert? Of desnoods 1 update terug? De reden is dat we met die plotters in de boten ook de gekste dingen meemaken met updates etc.

Bovenaan Onderaan