Bellen al dan niet via Carplay

Hallo Allen,
Ik ben sinds deze week na jaren qua telefoon weer eens terug bij Apple dus gebruik nu ook carplay ipv android auto in mijn Enyaq. Wat mij opvalt, Bij mijn samsung S20 kon ik zowel de skoda "app" als android auto gebruiken om te bellen. Als ik verbonden ben met carplay (en dat ben ik volgens mij altijd en vanzelf) krijg ik als ik telefoon kies in de skoda software de opmerking dat ik verbonden ben via carplay en of ik wellicht een BT verbinding wil opzetten. Als ik dan "ja" kies gooit hij carplay er uit. Vergeef me mijn onwetendheid. Is dit logisch of heb ik ergens een vinkje verkeerd staan? Uiteraard in beide gevallen wireless, dus niet via een usb kabeltje verbonden. Niet dat het heel vervelend is of zo, maar het valt me op.

hemi24

Forumguru
Uit nieuwsgierigheid: waarom klik je op “Ja” en niet op “annuleren”? Kunt toch prima bellen via CarPlay?

Kunt toch prima bellen via CarPlay?
zeker, geen levensgroot probleem, maar het valt me gewoon op omdat het bij android wel zo is en bij apple (vooralsnog) niet en ik het niet kan verklaren wat dat met de OS van de aangesloten telefoon te maken heeft. Waar ik een beetje bang voor ben is dat ik met apple net zo veel random verbindingsprobleme krijg als met android auto en dan dus niet handsfree kan bellen.

Rallye

Forumguru
Wat doe je trouwens aan het scherm als je wilt bellen? Gewoon Siri - spraakknop even ingedrukt houden.

Japanese Power

Donateur
Zie en snap het probleem niet zo @prodigy. Ik roep "Hey Siri, bel Lianne mobiel" en ik krijg mijn vrouw aan de lijn.
Geen blik op het scherm voor nodig en beide handjes aan het stuur. Gewoon via ACP...

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan