Belachelijke inruilwaarde Octavia

ben vandaag tegen een auto aangelopen welke ik altijd graag wilde hebben : BMW 320D automaat Touring High Executive sportline, dealer bood hem aan met 20% korting en de het laatste model met 20% bijtelling.

aangezien mijn Octavia pas 2 maanden oud is toch even geprobeerd om te kijken wat ik bij zou moeten betalen. ik wist dat je veel afschreef, heb 39000 euro voor de auto betaald inclusief de achteraf opties tot mijn grote verbazing krijg ik een inruilprijs van 25000 euro. schrijf je echt zoveel af op de skoda?? of wordt ik niet serieus genomen. hoor graag eventuele ervaringen van forumleden

vraag me af hoeveel er weg te onderhandelen is van de afschrijving van 14000 euro, kreeg de opmerking dat de ruimte al is weggegeven op de nieuwe auto

Remakil

Forumguru
Wat denk je zelf? Die kortingen moeten ergens vandaan komen en een auto van 2 maanden oud is de domste auto om in te ruilen...

Cordoba

Forumguru
Die 20% korting moet natuurlijk ergens van betaald worden, dus krijg je extreem lage inruilwaarde. Mijn ervaring is in elk geval dat die kortingen die zo aantrekkelijk lijken, via allerlei achterdeurtjes toch gewoon door de klanten opgehoest moeten worden, alleen in het geval men door kortingen bijzonder hoge omzetten kan boeken, of men iets heeft dat meer kost aan opslagruimte dan het ooit opbrengt, dán zijn die kortingen wel echt, maar dan is het meestal ook een artikel wat maar weinig mensen willen hebben.

Rickvw

Lid
ben vandaag tegen een auto aangelopen welke ik altijd graag wilde hebben : BMW 320D automaat Touring High Executive sportline, dealer bood hem aan met 20% korting en de het laatste model met 20% bijtelling.

aangezien mijn Octavia pas 2 maanden oud is toch even geprobeerd om te kijken wat ik bij zou moeten betalen. ik wist dat je veel afschreef, heb 39000 euro voor de auto betaald inclusief de achteraf opties tot mijn grote verbazing krijg ik een inruilprijs van 25000 euro. schrijf je echt zoveel af op de skoda?? of wordt ik niet serieus genomen. hoor graag eventuele ervaringen van forumleden

Resume: jij koopt 'n nieuwe auto - type A (skoda), terwijl jij eigenlijk een type B (BMW) wilt..
vanwaar koop jij in the first place dan een nieuwe octavia voor 'n bedrag van 'slechts' 39k..

toen ik ten tijde van de skoda de 3 serie samenstelde kwam deze op 62K nu kan ik deze aanbieding kopen voor 46k, het is ook niet zo dat ik de skoda een foute keuzen vindt, ben zeer tevreden over de auto. en door zo een aanbieding wordt je toch nieuwsgierig wat bij te betalen.

Wellicht is het de moeite van het proberen waard om je eigen auto particulier te verkopen. Je noemt overigens 20% bijtelling. Is dit voor jouw van belang? Onderzoek dan ook even of dit voor jouw daadwerkelijk van toepassing is. Volgens mij geldt voor de uitstoot de norm van het jaar dat de auto op naam wordt gezet en dus niet het bouwjaar. Waarom wordt er anders zoveel korting verleend?

BcB

Forumguru
Het lijkt mij duidelijk dat een BMW dealer geen belang heeft bij een paar maanden oude Skoda. Zijn klantenkring heeft hier geen interesse in en zal hier de neus voor ophalen. Hij zal de auto direct afstoten naar de handel.

toen ik ten tijde van de skoda de 3 serie samenstelde kwam deze op 62K nu kan ik deze aanbieding kopen voor 46k, het is ook niet zo dat ik de skoda een foute keuzen vindt, ben zeer tevreden over de auto. en door zo een aanbieding wordt je toch nieuwsgierig wat bij te betalen.

Tja inzicht van morgen doet andere keuzes maken.. Wellicht dat jij jouw Skoda tegen 'n schappelijk bedrag kunt verkopen aan de geleverde dealer om vervolgens met een zak geld naar de BMW dealer te gaan.. :)

Het is altijd 'n kwestie van wat erbij moet, niet waarvoor jouw huidige auto wordt gewaardeerd.. right?

Ja klopt uiteindelijk gaat het om het bijbetalen , heb de dealer al gebeld zouden vandaag terugbellen , ben benieuwd anders rij ik lekker door in de skoda hij bevalt prima

Koop die bmw maar en ga na twee maanden maar eens terug dan krijg je nog niet de helft terug. Heb zelf ook bmw gereden 325i / 530 maar daar krijg ook echt belachelijke prijzen voor terug. Ik ben pas na ruim een jaar terug gegaan.

EdK

Forumguru
Ga jij maar lekker doorgenieten van je skoda !
En als die op is dan weer eens kijken bij die bmw dealer.
Maw niet op dit bod verder ingaan en misschien heb je hele kleine kans dat hij met een normaal bod komt omdat hij zijn wagen toch kwijt wil.

muurman

Senior Member
neem een elegance businessline die kost 32000 haal er 20% af en je zit op 25400,-

Tja, die rekensom en dan te bedenken dat de auto niet nieuw meer is en degene die inruilt ook wil verdienen..
Bij een nieuwe auto koop je opties voor jezelf. Niet voor als je hem verkoopt.
Dus inruil prijs verbaasd me niet. Wel zuur.

DimiTator

Actief lid

Trek de BTW af. Dan zijn er nog de kosten voor het doorverkopen buiten BMW net......
Dat bedrag likt me niet abnormaal. Indien je rechtstreeks zou verkopen zou je uiteraard meer krijgen.

Wesly

Senior Member
En vergeet niet dat de bedragen welke Corne hierboven noemt ook nog eens van de basisprijs af gaan, acc. tellen al niet meer mee bij 2e hands

• Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Het doel van de aanbiedingsprijs is om de klant naar binnen te krijgen en een gesprek te hebben. Dat is duidelijk gelukt. Of ze nu weinig vragen voor de eigen auto of veel terug geven voor je huidige; onder aan de streep moet er een bepaald bedrag komen staan.

;)

Bovenaan Onderaan