Bekerhouder is drama

LeanderKnol

Nieuw lid
Hallo,
Wie helpt mij! Ik rij nu sinds oktober een Superb Combi III. Maar de bekerhouder is echt drama! (zie foto hieronder) Ze zijn te klein voor een fatsoenlijke thermos mok en veel te groot voor blikjes van het formaat Red Bull (waar tegenwoordig ook veel frisdrank in komt. Vooral het laatste irriteert me mateloos. 1 bocht, hij valt om en kan weer zoete drank uit mijn bekleding of bekerhouder halen. In mijn Kodiaq had de bekerhouder rubbertjes aan de zijkant die voorkomt dat kleine blokjes omvallen. Goed, nu mijn irritatie eruit is ben ik op zoek naar een oplossing.
Op internet kon ik niets vinden, maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. Ik vond alleen een 3D print projectje van iemand hier. Al heb ik geen printer. Is er iemand die een soortgelijke oplossing kent of misschien iets anders wat de bekerhouders bruikbaar maken, dan hoor ik het graag.

1690237038300.png
 

EdK

Forumguru
Blikje leegdrinken voor je gaat rijden en kleinere beker kopen......
Maar goed men nemen een plaat 18mm multiplex
Men meet de buitendiameter op en neem een gatenzaag van die diameter en zaagt 3 of 4 schijven.
Dan meet je de diameter van een blikkie suikerwater en een gatenzaag van diameter en zaagt een gat in de uitgezaagde gaten.
Hierna alles beetje schuren zodat je geen splinters in je tere vingers kunt krijgen en hierna lijm je er 3 op elkaar en zodra dit gedroogd dan nogmaals wat schuren en dan in de gewenste kleur verven of spuiten....

Oja en dan met duktape een vuilniszak aan dashboard plakken zodat je de blikjes met statiegeld hierin kunt opslaan en bij de super kunt inleveren...
 

LeanderKnol

Nieuw lid
Heel fijn al die creatie oplossing. Leegdrinken voor je gaat rijden is natuurlijk niet reel als je veel op de weg zit.
Maar als ik 50.000 euro uitgeef aan een gloednieuwe auto met leer en alcantara, om dan met grijze pijp en multiplex aan de slag te gaan....:unsure: en ook nog een vuilniszak aan je dashboard. Nee blikjes en afval gaat gelijk mee de auto uit.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Andere suggestie: ga uit blikjes/flessen/bekers drinken die wel in de bekerhouder passen.
Die auto's, en bekerhouders, worden zo gemaakt dat de meerderheid er iets aan heeft.
 

Frup

Forumguru
Het wordt hier op prijs gesteld als nieuwe leden zich eerst even voorstellen in de Meet & Greet.
Dan zul je meer reacties krijgen dan zomaar met een vraag binnenvallen.

Maar zoek ook eens even op Google in het Duits. Dan krijg je ook best veel info en tips.
Zoals deze. Misschien ook een optie?
 

EdK

Forumguru
Pas wel op, er is een schrijven geweest vanuit de fabrikanten van blikjes om naar 1 maat te gaan.
Men is nu alleen nog in conclaaf welke maatvoering ze nemen uit de auto industrie ...
Dus kan zomaar zijn dat straks je aanpassing weer niet past... :koffie:
 

Frup

Forumguru
Mijn drinkfles zit meestal in het portiervak. De bekerhouder gebruik ik alleen voor losse rommeltjes.
Maar ik kan me voorstellen dat, als je veel op de weg zit, je een mok ofzo daar in wil zetten. Ik heb ook wel telefoonhouders gezien die erin passen. Maar die houders zijn w.s. ontworpen voor een bepaald, toen gangbaar, formaat blikjes/flesjes. Die dunne blikjes passen dus niet. En Red Bull is toch ook niet echt gezond. :yeehaa:
 

LeanderKnol

Nieuw lid
Zijn meer mensen met hetzelfde “probleem”:


Deze had ik ook gevonden inderdaad. Uiteindelijk iemand bereid gevonden die de 2e oplossing wil printen voor mij. Werkt als een trein. Mocht je in de gelegenheid zijn dit te (laten) doen, aanrader. Vooral de veren er onder maken het echt stabiel en hij past ook perfect op de nopjes die op de bodem zitten.

Overigens drink ik geen Red Bull maar een simpel blikje sinaasappelsap, of de appelsap van mijn dochter is gewoon hetzelfde formaat. Thanks voor de tips in ieder geval.
 

Bijlagen

  • 554ae125-da13-4950-9020-9ca46ec0ae53.jpeg
    554ae125-da13-4950-9020-9ca46ec0ae53.jpeg
    282,8 KB · Weergaven: 42

kevinbel

Actief lid
Mooie oplossing zo :thumbsup:
Wees blij dat je tenminste houders in het midden hebt. :D
In mijn rapid zit de bekerhouder(s) zo ver naar voren dat een flesje al niet kan, want dan zit je tegen de knoppen aan van diverse dingen. En de linker houder kan je misschien een espresso cupje in kwijt, zon dun blikje past niet eens:banghead: alleen in de rechter
 
Bovenaan Onderaan