Beetje TLC bij de oude Skoda Fabia Combi

HenkHenkHenk

Senior Member
Inmiddels heb ik de oude Skoda met 260.000 km op de teller al een paar weken in mijn bezit. Desondanks de vrij hoge Km stand, rijdt de oude Skoda zo gek nog niet.

Uiteraard heeft de oude auto er en der een beetje aandacht nodig. Een ding wat wel vervelend is, is toch dat er soms een olielucht te ruiken is in de auto.

In eerste instantie dacht ik aan de kleppendeksel pakking. Die is inmiddels vervangen, echter kwam ik erachter dat de olievuldop los zit op de sierkap van de motor.

7DFE4BBE-9526-4BCF-872B-7CFB27BA5C5F.jpeg


Na enig speurwerk op het internet kwam ik erachter dat ik een paar rubbere ringen mis.

Ik begreep dat er onder de sierkap wel een reserve dop te vinden is.even kijken als dat wel helpt ...
 
Laatst bewerkt:

HenkHenkHenk

Senior Member
Verder niet geheel onbelangrijk ... een nieuwe logo.

De oude ziet Er niet meer uit, zonde! Op een krasje na ziet de auto verder nog redelijk uit aan de buitenkant.

C46904B5-5DFC-406F-90F6-6A05292A2312.jpeg
 

turboturbo

Forumguru
Ik had ze op m'n F1 en O2 ook al vervangen en heb er zelfs nog een op voorraad voor de volgende vervanging :geek:
Samen met de naafkapjes bedroevende kwaliteit hoe lang die logo's netjes blijven. Troost: bij merken als BMW en Saab zie ik ook modellen met verbleekte logo's rond rijden...

Heb je de reserve oliedop al gevonden?
 

HenkHenkHenk

Senior Member
Nee, mijn vriendin is met de Skoda weg, ze vind het ook een lekkere auto ;) vanmiddag ga ik de cover af halen als de auto terug is.
 
Laatst bewerkt:

HenkHenkHenk

Senior Member
Oude logo

D537EB55-ACA4-4EC6-A41F-4F881BFCCFCF.jpeg



Nieuwe logo


42F6A0A4-1EAE-4017-9269-6FB2DD30A03B.jpeg



Kwaliteit is wel ver te zoeken ( Ali express ) bij het plaatsen al kwam er een deuk in.
Achter durf ik het wel aan om een imitatie te kopen, voor komt er wel een keertje een originele. Iemand weet wat eentje kost ong?
 
Wat een geluksvogel,scheelt je weer een dop kopen.
Ze ziet er nog goed uit met 260K ervaring onder de doppen,de zwarte combi's zie ik niet vaak rijden.
 

HenkHenkHenk

Senior Member
Zo op het eerste gezicht, kun je daar best een Ballroom mee binnenkomen hoor. :thumbsup:

Haha, na de winter goed cleanen zowel binnen als buiten. Mijn vriendin is verder de kilometervreter van ons beide,( althans in de auto, zelf rij circa 20/30k per jaar op de motor ) Ff kijken als zij telkens de auto pakt, hoe snel tegen de 3tonnen aan loopt.
Zometeen even testen als de olielucht nu wel weg is of niet
 

HenkHenkHenk

Senior Member
Mijn andere gezinsbak ( en vakantie auto ;) ) heeft standaard een armleuning.

Deze mis ik wel op de fabia.

Deze voor een prikkie besteld op internet, even kijken als het wel goed bevalt :)

9BB1A14B-AB88-4280-831F-D1580A37C9C5.png
 

HenkHenkHenk

Senior Member
C63C89B8-EFF9-4D5A-BC3D-7DCF35B6C714.jpeg

Dit is mijn toerauto, zondag nog op bezoek geweest op Zolder. Leuk hoe de Belgen voor je auto kunnen parkeren :( ( denk geen handrem oid )

CB6CC55A-0E87-46C8-961A-146FF5EAE2C5.jpeg

Nog net geen ton mee gereden nu :) deze kan nog een tijdje door
 

turboturbo

Forumguru
Google even op 'Simon Embleem Marktplaats' hij verkoopt OEM logo's voor ong 17,50 ~ 20,- destijds heb ik er 2 of 3 bij hem besteld...
 

Cordoba

Forumguru
In plaats van het oude model logo kun je ook het nieuwe logo (zwart/chroom zonder groen) pakken, dat blijft veel langer mooi. Als ik het goed heb past het achterlogo van een Citigo op de motorkap van de Fabia I, er zijn 1 of meer topics over, dus misschien even kijken of je het terug kunt vinden.

Overigens is jouw oude logo nog heilig, die van mijn Fabia I was het laatste jaar bijna alleen chroomkleurig. Die is ooit door een auto van google streetview vastgelegd, en gewoon herkenbaar aan het blinkende logo op de neus.

Aan de zijkant herkenbaar aan de A3-velgen: linkje en nog eens en de voorkant in de verte bij de zebra en tussen de verkeersborden, let op het glimmende logo.
 

HenkHenkHenk

Senior Member
In plaats van het oude model logo kun je ook het nieuwe logo (zwart/chroom zonder groen) pakken, dat blijft veel langer mooi. Als ik het goed heb past het achterlogo van een Citigo op de motorkap van de Fabia I, er zijn 1 of meer topics over, dus misschien even kijken of je het terug kunt vinden.

Overigens is jouw oude logo nog heilig, die van mijn Fabia I was het laatste jaar bijna alleen chroomkleurig. Die is ooit door een auto van google streetview vastgelegd, en gewoon herkenbaar aan het blinkende logo op de neus.

Aan de zijkant herkenbaar aan de A3-velgen: linkje en nog eens en de voorkant in de verte bij de zebra en tussen de verkeersborden, let op het glimmende logo.

Grappig die A3 velgen :)

Ik heb nu Antares velgen van een fabia 2 gekocht , maar ik weer nog niet als ze wel leuk onderstaan of niet .

4F8ABA29-450C-4372-B4A6-84D7CE7613FF.jpeg
 

HenkHenkHenk

Senior Member
verder had ik een vraagje:

de stoelen zijn nog redelijk sterk en niet doorgezakt maar wel een beetje vies ( niet zo gek na 260 k , niet door en door smutzig gelukkig, maar wel een paar plekken er en der) heeft iemand nog tips om dit goed schoon te krijgen ?
 
Bovenaan Onderaan