Beenruimte verlichting blijft (gedimd) branden

hoi,

heb van de week gemerkt toen mijn superb in het donker geparkeerd staat, dat mijn beenruimte verlichting min of meer gedimd blijft branden.
Is dit normaal of is er iets mis met de instellingen?
 

Giant

Forumguru
Yes, bingo! Ik lees dat ik dus niet de enige ben met dit actuele probleem. Kortheidshalve verwijs ik naar mijn topic 'Pech op Texel'. Wat ik daar in elk geval als advies uit zou willen destilleren voor jou en wel meteen: trek heel rap de 4 gloeilampen van de voetenruimte verlichting uit de fittingen, anders sta je morgen net zoals mij overkwam met een volledig dode accu en kan je ook de Mobiliteitsservice bellen!:623:
 

edkoo

Nieuw lid
Is dit niet iets waar de dealer naar moet kijken op termijn? Hoort dat zo te zijn? Eruit halen nu is wijsheid, maar eruit laten lijkt me geen definitieve oplossing.
Succes beide.

Gr. Ed
 
Ik denk niet dat het zo hoort te zijn, want ik kan zelfs het percentage niet meer regelen (als ik meer of minder licht wil), de lampen veranderen niet van lichtsterkte.
Ik zal er maandag wel eens met langs de dealer rijden.
 

Canon-Eye

Forumguru
Wat ik me steeds afvraag: is die beenruimteverlichting vooral een leuke gadget, of heeft het daarnaast ook nog enig praktisch nut?
Bij 't laatste heb ik nog niets wezenlijks kunnen bedenken - maar dat kan natuurlijk best aan mij liggen...
 

Giant

Forumguru
@ wenso: ik kan het je nog sterker vertellen. Zelfs als je in het maxidot MFC menu de optie Footdwell light uit vinkt, zal die voetruimteverlichting blijven branden. Althans zo is het bij mijn auto momenteel en als je daar dus niet op ingrijpt loopt je accu vanzelf leeg.
 
@Giant: ja dat heb ik ook voor, had het gisteren eens proberen uit te schakelen en werkte idd niet

@Canon-Eye: idd is meer een gadget, heb er ook nog niet echt veel voordelen uit gehaald. Maar als het er in steekt moet het maar in orde zijn.

Nu ga ik morgen eens naar de garage voor te horen wat ze te vertellen hebben :)
 

Canon-Eye

Forumguru
had het gisteren eens proberen uit te schakelen
Kijk, met een eigen schakelaartje erbij, ergens centraal bereikbaar voor alle inzittenden, dán kan ik me er nog wel wat bij voorstellen. Net als de binnenverlichting: aan bij het in/uitstappen en verder alleen als het nodig is (iets oprapen, een schoen vastmaken, whatever).
 
Ja daar kan ik ook inkomen.
Maar het is nu niet zo.

Ter juist naar de garage geweest en is idd de regelunit, deze wordt vrijdag vervangen.
 

Giant

Forumguru
Ha Wenso, dat zat er dik in. 2 vragen; hoe wisten ze zeker dat het de centrale regelunit was (de unit van een andere Superb geprobeerd in jouw auto?) en valt dit onder garantie (auto < 2 jaar oud)?
 
Dat hebben ze als fout uitgelezen op de computer.

En is garantie hoor, heb mijn wagen nog maar een week of 6!
 

quip

Nieuw lid
Ik heb dit ook gehad. Toen hebben ze de computer uitgelezen en inderdaad ook een regeleenheid vervangen.
Zelfde symptomen overigens: in display was niks meer aan te passen, de lampjes bleven gewoon branden. Resultaat was ook hetzelfde: had het eerst niet gezien, ochtend daarop dode batterij...
 

Giant

Forumguru
Bij mijn auto afgelopen week ook de centrale regelunit vervangen, dat was de boosdoenert.
 
Bovenaan Onderaan