Bedrading Koplampunit !?

Domu

Lid
De O2 fl van moeders heeft een probleem met stadslicht. Dan brand het lampje dan weer niet, ook onder het rijden blijft het flikkeren. Tot aan de stekker van de unit geen probleem, constant stroom. In de bekabeling IN de unit zit ergens een los contactje. Stekker los en wat heen en weer frotten krijgt het lampje contact. Aan de kabels die de stekker v h lampje ingaan ligt het niet, die zitten goed vast. Moet dus ergens tussen de inkomende doos en kabels liggen. Maar hoe kom ik hierbij of moet er een nieuwe (sloop) unit in.

Alvast bedankt voor de input
 

Cordoba

Forumguru
Heel soms zijn dat ook verschijnselen van een lampje dat aan het einde van zijn levensduur zit, en nog net niet echt kapot is. Kijk eens wat er gebeurt als je er gewoon een nieuw lampje in stopt, of de stadslichtlampjes voor links en rechts omwisselt.
 

Domu

Lid
Fitting is oké, zo ook het lampje. 3e nieuwe inmiddels, L en R gewisseld. Het zit echt in de draadjes of het blokje wat in de lamp unit zit. Weet niet of dat los te halen is.
 

Tees

Donateur
Zit het niet in de stekker/plug verbinding? Dat daar een pin in zit die vervuild of gecorrodeerd is en geen goed contact maakt? Ik zou die eerst even inspuiten met electronicaspray, is een stuk goedkoper dan een nieuwe unit.
De unit zelf is volgens mij niet gemaakt om open te maken. Je zou t wel kunnen proberen met een dremel oid, in de hoop dat je m daarna weer netjes dicht kan maken. Met het risico dat je m definitief sloopt.
 

Domu

Lid
Geloof me, alles, maar dan ook alles gechecked, in combinatie met de rechterkant als ‘goed’ voorbeeld. Contacten in de spray, eventuele scheefstaande pinnetjes.
het zit in de draadjes in de unit, of de aansluiting in het inkomende verdeelblok. Zal dus wel de sloop worden……nadat ik probeer om de unit ergens open te maken.
keep you informed.
 

Domu

Lid
Bovenste hokje wegsnijden zie foto. 2 zijdelingse mokjes stevig indrukken en de connector naar binnen drukken. Blijkt dus toch een kabel breukje. Hoe??? Schiet mij maar lek. Connector terug geplaatst en met wat buthylkit afgewerkt. Hopen lijk houd het.

Alle bedankt voor het meedenken!! 8210B885-4AE9-4C00-B4E9-BF9949C7A9D4.jpeg
8210B885-4AE9-4C00-B4E9-BF9949C7A9D4.jpeg
 

Tees

Donateur
Ik snap niet helemaal wat je nu precies gedaan hebt...een stukje van de connector afgesneden dus, en wat aangeduwd en toen werkte t?
Dat duidt naar wat ik er nu van begrijp dan toch meer op een slechte verbinding tussen de stekker en connector?
 

EdK

Forumguru
Kan ook zijn dat de vergrendeling van het stekkerpinnetje niet meer goed werkt
En als je dan de stekkers in mekaar duwt dan lijkt deze goed te zitten maar duw je 1 of 2 pennetjes naar achter toe.
En dan maakt hij net wel of net niet contact.
Met PC stekkers vroeger die ellende wel gehad, je zocht je wezenloos de eerste keer.
Toen je het euvel doorhad lette je erop en kwam het niet meer voor, en anders dan had je het snel opgelost door die pen aan te drukken in het blok.
 

Domu

Lid
@Tees:

Het stekker blokje wat aan de lamp unit vastzit losgemaakt.
Het blokje heeft een platte onderkant en ronde bovenkant (of andersom)
Op de ronde kant zit een nokje, (rode pijl) dit moet weggesneden worden, hiervoor gebruikte ik een smal beiteltje.
Er zit aan beide zijkanten dan nog een klemlip. Die moeten stevig ingeduwd worden, richting contacten (gele pijl).
Hierna kan het blok in zijn geheel naar binnen geduwd worden. Ik had de houder voor stadslicht en dimlicht al losgemaakt. Laat het blokje naar voren glijden en is er dan uit te vissen met een smal tangetje.
Kabeltje herstelt met krimpkous.
Terugplaatsen is het blokje in de unit laten vallen, naar zijn opening laten glijden en met een tangetje op zijn plaats trekken. Beetje kit in de richel en opruimen.

Priegelwerk…..weinig ruimte om te werken en herstellen. 823AB095-E4B1-4BE3-9441-5997245C4510.jpeg
 

Cordoba

Forumguru
Mooi dat je het toch gevonden hebt. Ik wilde net posten dat je toch echt niet alles gecheckt had zoals je beweerde (o.a. post van 9:25 uur), want anders zou het probleem zich niet meer voordoen.
 
Bovenaan Onderaan