Bediening luchtrooster defect

SkodaNewbe

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Sinds enkele weken de trotse eigenaar van een Skoda Superb Combi uit 2019. Bij de verkoop zag de wagen er tip top uit en waren er zo ook geen gebreken opgevallen. Paar dagen geleden wilde mijn zoon, welke op de achterbank zat, de luchtrooster opzij schuiven. Helaas was dit niet mogelijk omdat het stukje plastic, welke zorgt dat je de luchtrooster naar links en naar rechts kunt bewegen, los zat. Naar boven en beneden bewegen gaat wel prima. Het stukje waar het om gaat is nog zichtbaar, maar zit dus los.

Nu ben ik net terug van een bezoek aan de dealer hier in de buurt. Deze vertelde mij dat de luchtrooster in zijn volledigheid moet worden vervangen. Schrok hier wel een beetje van aangezien het in mijn ogen maar iets zeer kleins is. Klopt het wat de dealer zegt of is het toch iets eenvoudiger op te lossen?

Bedankt alvast voor jullie tijd en hulp!
 

SkodaNewbe

Nieuw lid
Bedankt voor je reactie!

Volgens de dealer zou dit toch wel wat werk zijn. Nu heb ik gelukkig geen 2 linker handen, dus wil er best zelf naar kijken.

Dit betreft idd het onderdeel. Maar is het niet mogelijk om het "schuifje" van de lamel af te halen waardoor ik dat plastic stukje weer terug kan zetten / klikken? Blijf het bijzonder vinden dat ik daarcoor een heel luchtrooster moet vervangen.

Maar soit, als dat de oplossing gaat zijn, dan leg ik me daar zeker bij neer ;)
 

Tees

Donateur
Volgens mij valt de hoeveelheid werk wel mee. De dealer heeft er overduidelijk geen zin in!
Ik heb voor mijn O2 de ventilatie in t midden van t dashboard om dezelfde reden vervangen. Eentje van de sloop gehaald, was ik met een paar tientjes en een half uurtje werk klaar. Achter is denk ik iets meer werk, maar gegeven dat daar een bak/middensteun zit kan t niet héél veel werk zijn.
 

SkodaNewbe

Nieuw lid
Mag ik jullie beide bedanken voor het meedenken en de tips!! Binnenkort maar eens een middagje knutselen.

Beetje off topic, maar super om te zien dat er zo snel wordt gereageerd! Echt de kracht van een goed forum!
 

SkodaNewbe

Nieuw lid
Korte update:

Gisteren een klein uurtje werk gehad en het is weer als nieuw! De link van pindasaus was de gouden tip.
Blijft wel zeer bijzonder dat volgens de dealer het niet gerepareerd kon worden en men het volledig moest vervangen. Nu heeft het me niks gekost ipv 200 euro. Het vertrouwen in een garage wordt zo steeds kleiner.

Allen nogmaals bedankt! Topic kan op slot
 
Bovenaan Onderaan