Batterijen snel leeg bij sleutels

rvhees

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb een Octavia 4 uit 2020 met keyless entry e.d.
De laatste weken gaat op een of andere manier de batterij van beide sleutels heel snel leeg (binnen enkele dagen), ondanks dat ik goede duracell batterijen gebruik. Dit gebeurd bij beide sleutels waardoor ik het vermoeden heb dat een probleem in de auto zit.
Heeft iemand ervaring met dit probleem en hoe ik dit wellicht kan oplossen? Ik heb vandaag van beide sleutels de batterij weer vervangen en sleutel gereset maar geen idee of het gaat helpen...
De Skoda dealer gaf aan dat resetten wellicht zou helpen en indien dit niet helpt, moest ik maar even langskomen.
Alvast dank voor de hulp!
 

Robbie146

Senior Member
hmmm, zo snel gaan ze bij mij niet leeg, maar heb ze al wel beidde moeten vervangen binnen 1 jaar terwijl ik dat bij mijn vorige S3 niet één keer in 5 jaar heb hoeven doen.
Dat resetten roept men tegenwoordig als eerste bij zo'n beetje ieder probleem, je auto is bijna een Windows PC geworden......
 

Captain Hook

Forumguru
@rvhees Dat er een 'duur' merkje op een batterij staat, wil nog niet zeggen dat het ook goede batterijen zijn... :pieker:

Wellicht zat 'ie al lang in de verpakking? Heb je de spanning ook gemeten? Naar de houdbaarheidsdatum gekeken?
Niet per ongeluk de sleutel zodanig opgeborgen/in broekzak, dat 'ie continu ingedrukt wordt o.i.d?

Vroegâh was alles beter: ;)
kun je nagaan, de batterijtjes in onze AB-sleutels van onze Roomster functioneren al sinds de aflevering van onze auto (november 2010).
Nog nooit vervangen.
 
Laatst bewerkt:

Skauda

Nieuw lid
Bij mij hetzelfde probleem, of dat lijkt het althans. Had de auto net een halfjaar toen de auto aan begon te geven dat de batterij gewisseld moest worden. Heb dat gedaan maar kreeg toen al gauw toch weer die melding. Maar nu al een tijdje niet meer.... Ik wacht af.
 

MaxN

Donateur
Bij auto met Kessy gaat de batterij idd een stuk sneller leeg. Deze probeert denk ik steeds de auto te zoeken. Zeker als de AB en de auto thuis relatief dicht bij elkaar zijn.
Heb zelf altijd goede ervaringen met de knoopcelbatterijen van Varta. Is mijn nummer 1 merk als het om duur gaat. Zijn vast betere merken, maar deze bevallen mij prima.
 

Robbie146

Senior Member
Ik geloof dat de huidige O4 sleutels na 15 minuten niet bewogen te hebben stoppen met zoeken/scannen. Valt me op dat als ik bij de voordeur sta het lampje op de sleutel knippert. Leg ik de sleutel op het dressoir in de gang stopt dit op een gegeven moment tot je de sleutel weer oppakt.
 
Ik moet het nog even verder uit zoeken….
maar hier een plaatje van een spectrum analyzer die ik van mn werkgever heb.. (R&S FSH8)
2 signalen komen uit de AB als je op de knoppen drukt.. dit heb ik in huis geprobeerd buiten bereik van de auto..

moet het nog eens proberen bij de auto in de buurt.. Volgens mij zend de auto weer terug op een andere frequentie waar de AB naar luisterd.. alles zit iig in de vergunningsvrije 433mhz band.. (op 868 zag ik niks overigens)..

maar als ik het scherm leeg maak en ik zet de analyzer op maximaal niveau vast houden (max hold) terwijl ik niets in druk kwam er helemaal geen signaal uit de AB voor ruim 20 minuten.. ook niet toen ik een tik tegen de sleutels gaf.. toen de analyzer uit gezet..

0D278441-70D1-4BE3-8ABB-39B7CC9F6EA8.jpeg
 

SvekkeVD

Actief lid
Ik had dit probleem bij vw passat ook en na een tip door een (onafhankelijke) garagist overgeschakeld naar batterijen van Varta en probleem is opgelost.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb ook een auto met Kessy en toen ik de batterij moest vervangen een stripje gevonden in "rommel" lade van de kast. Mooi dacht ik nog, hop batterij erin en helaas... weinig sjoege.
Naar de Action gefietst (niet omdat de auto het niet deed, maar gewoon omdat het beter is voor me), daar een nieuw stripje batterijen gekocht en daarna was het allemaal opgelost. Gewoon met knoopcellen van de Action ..
Zitten er nu alweer een paar maanden in.

Ow en thuis gaan de sleutels bij mij in een RF blokkerend kistje (van Aliexpress), wellicht dat nog scheelt. Vind het sowieso geen fijn idee dat mensen het signaal zo op kunnen vangen en er op die manier met je auto vandoor kunnen gaan.

En ja, dat kistje werkt echt, sleutel erin gedaan en meegenomen naar de auto, deur gaat dan niet open..
 
Bovenaan Onderaan