Batterij vervangen in de sleutel

nemo

Senior Member
Hoe moet ik het batterijtje in mijn sleutel vervangen? (Beter gezegd, hoe kom ik bij de batterij?)

Als je hem open hebt wil ik wel weten wat voor batterij er in moet.

Kun je hem niet openen met een platte schroevendraaier? Er zit op de onderkant een soort inkeping, misschien kun je hem open wippen.
 

cvegreen

Forumguru
Er zit inderdaad een inkeping in , maar heb er ook nog nooit een batterijtje moeten in vervangen , denk dat je dit kan doen met een klein plat schroevendraaiertje .
 

Ronnie

Forumguru
Hoe moet ik het batterijtje in mijn sleutel vervangen? (Beter gezegd, hoe kom ik bij de batterij?)
Let op, Komt ie:In het midden van de sleutel een schroevedraaiertje plaatsen en draaien, de sleutel schuift uit elkaar.(eerst de baard uitklappen) Batterij plaatsen (let op de polariteit) samenbouwen en proberen.
Werkt de sleutel niet: Knopje drukken en vasthouden, sleutel in slot steken en draaien. Nu moet het weer werken.
 
Als je hem open hebt wil ik wel weten wat voor batterij er in moet.

Kun je hem niet openen met een platte schroevendraaier? Er zit op de onderkant een soort inkeping, misschien kun je hem open wippen.

Er zit een platte batterij in. Een Camelion cr2032 3V lithium.
 
je bent me voor fabia, plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden dus ik had wat foto's gemaakt, liep er van het weekend tegen aan dus vandaar:

sleutel01_580x435.jpg


sleutel02_580x435.jpg


sleutel05_580x435.jpg


zet iets in de uitsparing op de sleutel, mesje of idd schroevendraaiertje, duw dit omlaag en trek de delen uit elkaar (sleutelbos er nog aan geeft iets meer grip)

dan de twee palletjes aan de zijkant opzij duwen zodat je de twee delen van elkaar kunt halen. onthouden hoe de huidige batterij er in zat en zo de nieuwe erin doen. controle is het lampje als dit aan gaat zit de batt goed.

PS kwaliteit foto's is belabberd ik weet het... foto toestel en donker...

oh ja batterij is vrij standaar inderdaad de CR2030. laat je niet oplichten heb welleens bij een fotozaak zo'n ding gehaald a €4,50. laatst bij de blokker uit de eurobak zo'n setje van 5 meegenomen voor jawel een (1) euro.
 

nemo

Senior Member
Goed om te weten. Stel je voor dat je 150km van huis staat en dat ding doet het niet meer.. Of kun je de auto ook 'handmatig' openen? heb ik eigenlijk nog nooit op gelet.
 
ja hoor kunt hem gewoon openen en starten met de sleutel.

had vroeger een auto met een losse ab voor de centrale vergrendeling. deze schakelde ook de startblokkering in en uit. Toen de batterij leeg was kon ik met de sleutel de auto nog wel openen, maar starten was er niet meer bij. erg onhandig dus...

daar hebben ze dus gelukkig over nagedacht, vind de manier van openen wel behoorlijk ingewikkeld in vergelijk met andere sleutels (van bos af en met mesje open wippen).
 
Bovenaan Onderaan