Batterij van sleutel

jongetje

Forumguru
Na een jaar (en erg weinig gereden) is de batterij van de sleutel bijna leeg. Tenminste, dat zegt mijn auto. Ik dus sleutel opengemaakt, batterij eruit en nieuwe erin. Ik stap in de auto, krijg ik een melding "Batterij sleutel bijna leeg". Zijn er verder nog eisen aan nieuwe batterijen voor de sleutel? Of heb ik gewoon pech met deze batterijen die ik heb gekocht?

Joske

Forumguru
kessy is nogal strikt naar minimum voltage van de knoopcel. Over het algemeen wordt Varta aangeraden maar ikzelf heb er bijvoorbeeld ook al Duracell in gestoken en dat werkte toch ook. Ook bij het plaatsen van de knoopcel is het af te raden min en plus tussen de vingers te nemen, heb me ooit eens laten wijsmaken dat dit de batterij zou leeg trekken... dunno wat er van is maar geef het even mee.

• Leuk
Waarderingen: MY00

MY00

Senior Member
Varta wordt idd aangeraden omdat deze de hoogste spanning hebben als ze nieuw zijn en dus wat langer mee gaan.
Ik had dit zelf 2 weken geleden ook aan de hand. Ook al eerder gehad, maar ik kan me niet herinneren dat ik hierdoor enkele foutmeldingen kreeg. Maar ook ik rij momenteel niet heel erg veel en de accu heeft eigenlijk nooit genoeg spanning om de Start en Stop functie te laten werken. Na het vervangen van de batterij was alles weer goed. Mbt de foutmeldingen, dit was niet de oplossing voor de S&S issue. Dat wordt alleen maar opgelost door meer te gaan rijden. Maar we mogen binnenkort weer naar kantoor.

Duijzer

Donateur
Het komt vrij precies op voltage aan. Oudere knoopcelbatterijen hebben vaak al zoveel verloren dat het niet meer werkt. Een nieuwe batterij van een topmerk zal het probleem wel oplossen.
Hoewel ik zelf al 5 jaar geleden een setje Ikea batterijen heb gekocht die nog steeds werken…Ik vervang hem wel elk jaar preventief.

Tees

Donateur
Ikea heeft sowieso goede batterijen, hun oplaadbare batterijen zijn zelfs on par met Panasonic Eneloop batterijen (die vrij algemeen als top of the bill worden beschouwd), schijnt dat ze uit dezelfde fabriek komen, maar dan 3x zo goedkoop.

Cordoba

Forumguru
Er is maar een beperkt aantal echte fabrikanten van batterijen, dus veel batterijen zijn onder meerdere merken te koop. Wat echt belangrijk is, is hoe lang de batterijen liggen voor je ze gaat gebruiken en hoe ze zijn opgeslagen. Ook A-merken die een paar jaar op de plank liggen zijn veel energie verloren, oude partijen batterijen worden niet zelden voor dumpprijzen verkocht, maar niet alleen de prijs, maar ook de levensduur (energie-inhoud) is veel minder.

Kenny G.

Nieuw lid
Ik heb die foutmelding enkele maanden geleden ook dagen aan een stuk gekregen en dat zowel op mijn hoofdsleutel als mijn beide reservesleutels.

3 verschillende merken batterijen gekocht uit 3 verschillende winkels maar de melding bleef zichtbaar.

Plots verdween die dan weken later. In de maanden daarna kwam die melding soms nog eens tevoorschijn.

Ik ben er dus zo goed als zeker van dat dit een software probleem is in mijn geval...

CharlesTucker

Forumguru
Ik heb die melding ook wel eens gezien, en hij was bij mij ook weer snel spontaan verdwenen. Pas minstens een jaar later was de batterij in de sleutel echt leeg, en daar kreeg ik toen geen melding meer van. Het "systeem" maakt op mij wat een onbetrouwbare indruk daarmee.

Zorg in ieder geval dat je weet hoe je in je auto komt en hoe je 'm start met een lege batterij in je sleutel (bij mijn O3 kapje op de deurhandel wegwippen, dan kun je de deur met de sleutel openen, de auto startte als ik de sleutel daadwerkelijk tegen de startknop aan hield, kennelijk zit er ook een NFC-achtig chipje in of zo, of het was de laatste druppel energie die er nog in zat?)

Testedoene

Forumguru
Wat bij mij hielp: haal de oude batterij uit de sleutel en duw dan nog eens op enkele knopjes (zonder batterij erin dus) zodat de restspanning verdwijnt. Erna de batterij monteren en de auto starten door met de sleutel op de startknop onder het stuur te drukken.

jongetje

Forumguru
Hij staat nu bij de garage die de batterij ook al heeft vervangen en daarna nog steeds de melding gaf...

jongetje

Forumguru
Het is opgelost, bleek na uitlezen dat de batterij van de reserve sleutel leeg is een dat blijft onthouden totdat je met de reserve sleutel met een nieuwe batterij in de auto bent.

Bovenaan Onderaan