Batterij van sleutel vervangen van nog geen jaar oud?

A-Kodiaq

Actief lid
Sinds deze week krijg ik in mijn display steeds te zien dat de batterij van mijn sleutel vervangen moet worden.
De Kodiaq is nog geen jaar oud (van november '24) en dat lijkt me wel heel erg vlot? Is dit normaal?

EvilKnievel

Senior Member
Hangt er vanaf, heb je de functie 'vergrendelen bij weglopen' aan staan? Dit kan er namelijk voor zorgen dat de batterij sneller leeg gaat.

MHaas

Nieuw lid
Is dat ook de reden dat er een rood ledje knippert op de sleutel als je bij de auto in de buurt bent..???

A-Kodiaq

Actief lid
Hangt er vanaf, heb je de functie 'vergrendelen bij weglopen' aan staan? Dit kan er namelijk voor zorgen dat de batterij sneller leeg gaat.
Ja, dat heb ik aan staan. Maar zodanig snel dat hij binnen 9 maanden vervangen moet worden?

Is dat ook de reden dat er een rood ledje knippert op de sleutel als je bij de auto in de buurt bent..???
Ik begreep dat dit ook als indicatie van beweging fungeert en betrekking heeft tot de KESSY functies.

EvilKnievel

Senior Member
Klopt, bij deze sleutels wordt overigens het uitzenden van het signaal gestopt als de sleutel een tijdje niet beweegt. Kan dus mogelijk ook nog uitmaken of je de sleutel in je broekzak hebt zitten en veel beweegt, of dat je je sleutel ergens op een kastje o.i.d. stil hebt liggen.
Die van mij is van december 2024, dus als ik het over een maand heb, dan zal het wel kloppen :)

A-Kodiaq

Actief lid
Ik wacht het even af, heb nog altijd de reserve mocht het nodig zijn:LOL:

Hij ligt eigenlijk altijd netjes stil als ik thuis of op werk ben.

A-Kodiaq

Actief lid
Ja, dat hoop ik inderdaad. Deze Skoda zit vol met onverwachte verrassingen..

Maar nee, ik wacht af hoe lang het duurt voordat hij echt leeg is i.p.v. vroegtijdig te vervangen. Anders heb ik nog een reserve of openen met de app

De mijne is ook van november 2024, gisteren de batterij vervangen. Dus het kan kloppen, vind wel dat het erg snel is bij de vorige auto 1 in 5 jaar maar een batterijtje (CR2032) kost ook geen drol , bij de Action 5 voor 1,99. vond wel dat het orginele batterijtje erg licht was, zal dus wel een lage capaciteit zijn.

EvilKnievel

Senior Member
Ik zou ook niet al te hoge verwachtingen bij de batterijtjes van de action hebben als ik jou was, maar altijd handig om er een aantal op voorraad te hebben.
Ik kwam hier nog een leuke test van tegen op youtube. Conclusie is dat je goedkopere batterijen vaker zou moet verwisselen dan dure, dus maar net waar je zin in hebt. ;)

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan