Bandenspanningsmelding

1983jeroen

Forumguru
Het ging lange tijd goed, maar vorige week loze melding en vandaag weer.
Hij geeft dan ook geen specifieke band aan, maar alleen dat ik alle banden moet controleren.
Iemand een idee waar die melding dan vandaan kan komen?
Heb er niet op gelet of het op dezelfde plek gebeurde

Canon-Eye

Forumguru
Heb je na de melding alleen naar de banden gekeken, of daadwerkelijk van alle 4 de spanning gemeten?
Ik ben er ook wel eens ingeluisd: er leek niks aan de hand maar bij nameten bleek er wel degelijk eentje ineens ruim 0,2 bar lager dan de rest.

Tees

Donateur
En heb je na de melding en controle vorige week t systeem gereset? Zo ja (en er is nu ook geen drukverlies), dan zal er toch wel iets aan de hand moeten zijn met t systeem. Tis idd ook opvallend dat ie aangeeft om alle banden te controleren, ik heb altijd gehad dat ie één specifieke band aangaf (waarbij t 1x terecht was, die bleek heel langzaam lucht te verliezen) en alle andere keren vals alarm.

Anders ook even (laten) uitlezen op fouten?

1983jeroen

Forumguru
Net alles gecontroleerd, maar niets aan de hand. Beide keren netjes reset gedaan in het systeem.
Had het vorig jaar ook een paar keer, maar daarna bleef het weer lang stil.
Nu sinds vorige week 2 nieuwe banden, maar daar ligt het dus niet aan

Canon-Eye

Forumguru
Nou... hoe groot is het verschil in profieldiepte tussen oude en nieuwe banden? Ik zou me kunnen voorstellen dattie verschil meet tussen voor- en achteras?

1983jeroen

Forumguru
Dat zou na een reset ook niet meer uit moeten maken toch.
En vorige week na de reset op een lange rit geen melding meer gehad en nu vanochtend dus ineens wel weer

Bovenaan Onderaan