Als signalering wel, aangezien het wiel met de zachtere band een afwijkende snelheid vertoont die min of meer plotseling optreedt - hetgeen anders uitwerkt dan de verschillen die geleidelijk kunnen ontstaan door verschillende slijtage (voor><achter of links><rechts).Is dat wel accuraatals er maar één band leger is dan de andere?
Tja kwestie van centen verschil tussen de S3 en Passat B8 en wellicht de Amerikaanse marktDoet een Passat op hetzelfde platform iets met sensoren, terwijl de Superb een andre technische oplossing heeft? Lijkt me niet gewoon voor VAG.
Sensoren schijnen overigens, met name bij lage banden, wel beter te werken. De prijs per setje (twee setjes nodig - zomer en winter) en het feit dat je nieuwe senoren moet als de batterijen leeg zijn, maakt dat ik de Skoda-oplossing prefereer.
Zijn er overigens al veel gebruikte S3's?

Ja is ook in te bouwen in de S3 een dergelijk systeem uit de PassatGebruikte S3s zijn wel te vinden. Er is wel 1 minder op de markt, de mijne heb ik een paar week terug opgehaald
En inderdaad: De Passat B8 heeft wel echte sensoren. Ik vraag me ook af of je dat systeem ook in een S3 kunt bouwen. Persoonlijk vind ik het wel fijn om per wiel de druk te kunnen zien. Al blijft het wel vervelend dat je met de batterijen zit op termijn.
Ja, dat kun je gewoon inbouwen. Makkelijk zal dat niet zijn, want er zullen ook wel wat kabels (op slecht toegankelijke plaatsen) getrokken moeten worden, en uiteraard moet je een en ander nog coderen met VCDS of VCP. Volgens mij heb ik op de forums al eens een dergelijk verhaal gelezen. Weet alleen niet meer of dat nu bij een S2 of een S3 was.En inderdaad: De Passat B8 heeft wel echte sensoren. Ik vraag me ook af of je dat systeem ook in een S3 kunt bouwen. Persoonlijk vind ik het wel fijn om per wiel de druk te kunnen zien.