Bandenspanning sensor, speciaal ventiel??

Hetzer

Forumguru
Ik hoorde een verhaal dat je een speciaal ventiel nodig heeft voor je bandenspanning sensor.
Heeft de Fabia-3 hier ook last van, ik wilde eigenlijk de winter velgen van de F2 monteren, maar hier zitten standaard ventielen in.
Schijnt dat je standaard een fout melding krijgt, zou ook zo zijn bij de nieuwste Golf
 

CDK

Forumguru
Voor zover ik weet is dat niet het geval. Skoda werkt nog gewoon met de ABS sensoren die het aantal omwentelingen meet. Dus je hebt daar geen last van met je wielen wissel ;)
Als je de foutmelding krijgt en je bent er zeker van dat je 4 identieke banden hebt en dat de spanning correct is kan je gewoon het reset knopje enkele seconden indrukken en daarna is het weer in orde. Melding kan overigens ook pas na 1 of 2 dagen komen hoor :jaja:
 

Joske

Forumguru
Na de winterbandenwissel zaterdag kreeg ik trouwens ook pas zondag melding van bandenspanning, ondanks er ondertussen al 50 km met de auto gereden was..

gelukkig nog steeds via ABS sensoren en niet via aparte TPMS op de velgen!
 

turboturbo

Forumguru
Die TPMS sensoren (niet het abs systeem) zitten toch in het velg bed, en verder niet in het ventiel?

Edit: ik zie dat ik een verkeerd beeld ervan had; het zit idd in het ventiel.
 

oco1979

Forumguru
Die TPMS sensoren (niet het abs systeem) zitten toch in het velg bed, en verder niet in het ventiel?

Edit: ik zie dat ik een verkeerd beeld ervan had; het zit idd in het ventiel.

zitten bij mij weten altijd in het ventiel of tis via abs sensor.

Kan ze herkennen aan de harde ventiel,tip zéér broos bij vriesweer(koudweer),even snel banden bijblazen kan krak van de ventielkop zijn.

Rubbere veren ietskes mee als je wil bijblazen,want je hebt verschillende bandenblazersaansluitingen.
 
Bovenaan Onderaan