Bandenmaat 20 inch / vraag over afstelling verlichting

mkerkmans

Nieuw lid
Goedemiddag allemaal!

Laat ik even beginnen met me kort voor te stellen aangezien ik nieuw op dit forum ben.

Mijn naam is Martijn en sinds mei heb ik een Superb 2.0 TDI geïmporteerd vanuit Tsjechië. Fantastisch fijne auto waar ik erg blij mee ben ;)

Nu is het alleen zo dat ik hem momenteel ietwat te saai vind, en aan het zoeken ben naar een setje 20 inch om de Superb wat sportiever te laten ogen. Ik vroeg me wie hier ervaring mee heeft en met welke bandenmaat jullie rijden op 20 inch (kan er weinig van vinden online namelijk).

Daarnaast is de auto vorige week voor het eerst naar de APK geweest hier. Sinds de auto gekeurd is, merk ik dat de LED lampen veel minder ver voor me schijnen dan ik gewend was. Is dit iets wat ik zelf makkelijk kan veranderen, of heeft dit nogal wat voeten in aarde?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Antera

Donateur
Lampen kan je zelf niet zomaar afstellen en dit zou na een apk ook niet anders zijn. Je moet ze namelijk met officiele software dan in een bepaalde stand zetten. Als je handmatig gaat draaien kan je storingen krijgen

Bakkertje

Forumguru
Als je grotere wielen neemt krijg je plattere banden en blijft de omtrek en daarmee de hoogte toch hetzelfde?
Ik vind onderstaande wel een fijne site om dit uit te rekenen:

Pindasaus

Forumguru
De grootste origineel geleverde maat is 235/40R19. Die heeft wanghoogte 9,4 cm. Als je naar 20" gaat wordt de wang 8,1 cm, bijvoorbeeld 235/35R20.

Gradatim

Nieuw lid
Wij hebben zomerbanden eronder van 255/35/20. Et waarde 37.
En de winterbanden zijn 255l40/19 et waarde 41.
De winterbanden zijn kwa et waarde wel het maximale. Als we de vering op comfort stand hebben en veel gewicht in de auto hebben raakt het met grote heuvels.bij sport staand blijft deze vrij

Bijlagen

• Screenshot_20241205-075104.png
    Screenshot_20241205-075104.png
    1,3 MB · Weergaven: 12
Bovenaan Onderaan