Bandenkeus Octavia RS

Cornelis

Nieuw lid
Na diverse berichten over tunen en benzine ben ik benieuwd naar de bandenkeuze. Toen ik mij Octavia Combii RS geleverd kreeg zaten Continental banden onder. Nu heb ik de Goodyear Eagles. De auto heb ik door JD laten tunen toen er nog Conties onder zaten. Nu met de Goodyears merk ik een hoger verbruik dan met de Conties.
 

Huyzen

Lid
Ik heb er dunlop onder liggen, maar wil binnenkort ook andere. Gecupt achter en voor niet zo veel profiel meer aan de voorkant na 20 dkm. Moet ook mijn keuze nog maken... :confused:
 

Rallye

Forumguru
Ik heb er nu (voor) Michelins opzitten, Pilot Sport PS2. De Dunlops die oorspronkelijk achter zaten waren vreselijk gecupt. De Dunlops die van voor naar achter verplaatst zijn hebben nog tussen de 2,6 en 2,9 profiel, dus die gaan er in september uit (of evt. volgend voorjaar nadat de winterbanden eraf zijn), ook voor Michelins. Ik ben hier aan het kijken. Ik weet alleen niet wat de code RR (rolling restistance) bij deze band inhoudt en of ik dan dezelfde heb als die op de vooras zitten.

De Michelins bevallen goed. Goede grip op droog; op nat zouden ze minder goed zijn, maar daar heb ik nog niets van gemerkt.
 
Bovenaan Onderaan