Banden

Hetzer

Forumguru
Mijn Fabia is geleverd met 15 inch Turanza's , een goede band voor de Fabia, in de winter rij ik op stalen velgen met 15 inch Semprit Sportgrip echt een perfecte winterband, die ook verleden jaar erg hoog scoorde in de ADAC wintertest, ze bevallen zo goed dat ik straks ook Semprit zomer banden wil hebben en dan deze

www.conti.nl/semperit.nl/Directionsport_overzicht.html


de Semprit Direction Sport
grin.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Ach, weet je wat 't is? Eigenlijk maakt 't niet eens zo veel uit welke winterband je kiest.

Het gaat toch om het verschil met zomerbanden. En dan maakt willekeurig welke winterband een groot verschil.
 

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Ik rij zelf met Nokian winterbanden.
Deze zijn hier nog niet zo bekend maar in de Scandinavische landen het meest verkochte winterband.
Lijkt me toch niet voor niets dat ze daar graag met Nokian rijden. Misschien komt het wel dat ze niet zo duur waren hier. Ik rij er nu twee jaar mee en ze bevallen me prima.
Ik had ze eerst onder mijn Impreza zitten en afgelopen jaar onder de Octavia.
Ik had verwacht dat ik nu minder grip zou hebben omdat de Impreza 4 weel drive is. Maar dat viel me reuze mee.


Marcel
 
ook veel dombo´s die daar reageren hoor.

Geven op alles een perfecte score (zomerbanden met perfecte grip op sneeuw dat wil ik direct patenteren)
 

Jpoers

Lid
mijn vader is ook in het bezit van Nokian banden voor zijn nissan primera. is er erg over te spreken. iedere winter wordt er namelijk meerdere malen richting de sneeuw gereden.
 

purk

Senior Member
semprit.....nee dat nooit zusje van conti dus na 15000 km onrond en gecupt.
ik wil alleen maar michelin voor in de zomer en vredestein voor in de winter, die laatste vooral omdat ze zo lekker stil zijn snowtrac2
 

Fabia

† In Memoriam
Zodra mijn Toyo winterbanden versleten zijn ga ik ook over op de Snowtrac2. De toyo's maken mij teveel herrie. Ik was een beetje laat in het winterseizoen en toen was er weinig keuze meer.
 

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: purk</font><hr />

semprit.....nee dat nooit zusje van conti dus na 15000 km onrond en gecupt.


[/ QUOTE ]

??? rij je dagelijks rondjes op zandvoort dan?
blush.gif
??
 

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: purk</font><hr />

Waarom die vraag????? het zijn gewoon K.. banden

[/ QUOTE ]

Er word op dit forum veel gepost over banden, de een vind Bridgestone super slecht, de ander Pirelli of juist Conti.
Ik heb nu zelf Bridgestones Turanza.. en voor in de koude maanden, de Semprit Sporttrac Winterband, mijn vader heeft op zijn nieuwe auto (Ford Galaxy) nu ook Semprit Direction Sport zomer banden , en daar rijdt hij zakelijk nu al heel veel kilometers mee, en met plezier en zonder de jouw genoemde slijtage!
ooo.gif


Dus misschien ligt het niet zo zeer aan de band alleen, maar ook aan de combinatie auto-type/band en iemands rijstijl
confused.gif
confused.gif
smirk.gif
 

rickske

Actief lid
Dat zal ergens wel zo zijn aangezien ik ook zeer tevreden ben over de semperit sporttrac op mijn octi in de winter.
 
mee eens op mijn vorige auto een 307sw zaten 17 pirelli assimetricos aangezien de wielstand bij de 307sw iets negatief is,omdat die franse eikels zich schijnbaar vegist hadden bij de ontwikkeling en de auto eerst een voetzoeker was,om de rijeigenschappen te verbeteren,sleten de banden scheef !! af waardoor de toch al erg zachte pirelli na 10000km apk afkeur zou zijn geweest.

gelukkig was het een nieuwe auto dus maar naar de dealer.

heb via peugeot 2x een nieuwe set banden gekregen met een beetje bij betaling.

tja .....

ik vond ze super om te rijden en slecht voor de knip....
 

purk

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: rickske</font><hr />

Dat zal ergens wel zo zijn aangezien ik ook zeer tevreden ben over de semperit sporttrac op mijn octi in de winter.

[/ QUOTE ]
Sporttrac? is dat niet van Vredestein........winter-grip is van semprit, ik weet niet over welke banden jij het hebt.
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: purk</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: rickske</font><hr />

Dat zal ergens wel zo zijn aangezien ik ook zeer tevreden ben over de semperit sporttrac op mijn octi in de winter.

[/ QUOTE ]
Sporttrac? is dat niet van Vredestein........winter-grip is van semprit, ik weet niet over welke banden jij het hebt.

[/ QUOTE ]

Uhh, snowtrac is de winterband van Vredestein....
 

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: deusjevo</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: purk</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: rickske</font><hr />

Dat zal ergens wel zo zijn aangezien ik ook zeer tevreden ben over de semperit sporttrac op mijn octi in de winter.

[/ QUOTE ]
Sporttrac? is dat niet van Vredestein........winter-grip is van semprit, ik weet niet over welke banden jij het hebt.

[/ QUOTE ]

Uhh, snowtrac is de winterband van Vredestein....

[/ QUOTE ]

in mijn eigen post ook verkeerd vermeld ,ik bedoelde de Semprit SportGrip!!!!

een top band!!
grin.gif
 

Bijlagen

  • 36442-benefit1_de.jpg
    36442-benefit1_de.jpg
    44,5 KB · Weergaven: 33

purk

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: deusjevo</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: purk</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: rickske</font><hr />

Dat zal ergens wel zo zijn aangezien ik ook zeer tevreden ben over de semperit sporttrac op mijn octi in de winter.

[/ QUOTE ]
Sporttrac? is dat niet van Vredestein........winter-grip is van semprit, ik weet niet over welke banden jij het hebt.

[/ QUOTE ]

Uhh, snowtrac is de winterband van Vredestein....

[/ QUOTE ]

we hebben ook nog wintrac...... ik heb heel wat semprit banden onder ee vw product gezien,mijn mening is gewoon dat ze na 10.000km lAWAAI GAAN MAKEN DOOR CUPPEN....alleen merk je het zelf niet omdat je er steeds mee rijd en er dus aan gaat wennen!
Het gaat je pas opvallen als je nieuwe of goeie zomerbanden hebt gemonteerd en dan gaat rijden en de auto in eens stil is.
xyxthumbs.gif
 
Bovenaan Onderaan