Banden van velg halen

Highway

Forumguru
De velgen waarmee ik mijn auto heb gekocht, zien er helaas niet meer zo netjes uit. Wat stoeprand schade en op diverse plaatsen bubbeltjes (corrosie dus) onder de lak.

Nu wil ik de velgen laten repareren. Ik moet de velgen zonder banden aanleveren. 2 banden zijn nagenoeg nieuw, dus die moeten er netjes af gehaald worden, en daarna weer op de gerepareerde velgen geplaatst worden.

Heeft er iemand een adresje waar ik dit goedkoop kan laten uitvoeren, regio Eindhoven? Desnoods alleen de banden verwijderen.

CDK

Forumguru
goedkoop is bij banden / velgen vaak duurkoop helaas. in de regio Eindhoven weet ik geen adresje voor je helaas, maar de tip van Jip is laten stralen, oplassen, afdraaien en poedercoaten, dan blijven ze lang mooi als je de stoepranden niet raakt tenminste. laat het monteren van de banden door een vakman doen, want voordat je er erg in hebt heb je weer montageschade :jaja:

Highway

Forumguru
Bedankt voor je reactie @Corné de Kluijver ik merk dat ik wat onduidelijk ben geweest.

Ik ben alleen op zoek naar een adres om de banden van de velg te verwijderen. Repareren heb ik een bedrijf op het oog die goede reviews ontvangt (maar helaas niet de goedkoopste is en ook niet de banden kan verwijderen).

• Leuk
Waarderingen: CDK

Highway

Forumguru
Ben idd niet zo een fan van de kwikfit, wil de werkzaamheden volgende week laten uitvoeren dus ga een aantal bandenshops bellen / mailen wat ze ervoor vragen.

Bedankt eenieder voor het meedenken!

• Leuk
Waarderingen: CDK

Highway

Forumguru
Het is uiteindelijke Bestband geworden (voorstel @jeroen1972 ).

Ik heb op diverse plaatsen een offerte opgevraagd. Bestband bood alleen een prijs totaal aan, dus niet alleen de banden verwijderen. Super goedkoop was het niet, maar ik weet wel dat zij een Hunter GSP9700 hebben.

Dit is een banden balanceer systeem met een drukrol. Dit resulteert in een beter balans. Ik heb al 1 keer mijn banden op zo een apparaat laten balanceren, mijn ervaring is dat het toch net iets beter balanceert.

Vandaag dus de banden eraf laten halen, en direct weg gebracht naar Wheelcare. Ik ben heel erg benieuwd hoe ze terug komen. We hebben ze ter plaatse gecontroleerd op rondheid. 3 waren prima, 1 was niet meer rond. Dit wordt ook gemaakt.

Duurt ongeveer 2 weken, dan kan ik ze weer gaan ophalen.

CDK

Forumguru
Wheelcare, zal een Googlen, heb al 1 setje klaar liggen bij Piet Dam in Cillaarshoek, maar de zomerset van @Fabi3 moet er ook nog aan geloven :)

Edit: klopt het serieus dat 1 velg coaten daar nog geen 6 tientjes ex kost? Dat is heeeeel goedkoop!

Iemand ervaring op langere termijn met de geleverde kwaliteit van dit bedrijf??

Ridley

Forumguru
Dat zijn idd nette prijzen. En hier niet ver vandaan, die komt in mijn favorieten lijstje als de ervaringen goed zijn.

Highway

Forumguru
@Jee13 Klopt, bij Rene. Ze worden in grijs metallic gepoedercoat, zoveel mogelijk dezelfde kleur als origineel.

@Corné de Kluijver de prijzen van Wheelcare zijn de vinden op de site zelf. Let er wel op - deze prijzen zijn ex. BTW dus er komt nog wel een bedrag bij.

Ik heb zijn werk kunnen zien: het ziet er goed uit. Over kwaliteit kan ik nog niets zeggen, ik vind op internet geen negatieve info over hem.

CDK

Forumguru
@Highway, klopt de prijzen op de site heb ik gezien, ook dat het ex btw is, maar dan nog is het echt goedkoop. Dat zijn prijzen voor natlak, poedercoaten is normaal een stuk duurder.

Highway

Forumguru
Velgen zijn terug van Rene - zijn erg netjes geworden. Iets donkerder dan origineel, 1 is gericht. Banden erop laten leggen en moet zeggen: rijdt weer erg goed! Lekker stil en goed gebalanceerd.

Nu nog even nadenken of ik de voglende set ook laat doen. Deze zien er nog goed uit en zijn voor de winterbanden. Ik heb echter geen zin de banden volgend jaar of het jaar daarna te moeten laten verwijderen om alsnog de velgen op te knappen. Winterbanden ga ik deze week nog bestellen, de oude banden moeten hierdoor toch eraf.

Bovenaan Onderaan