Banden oppompen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AGTon

Forumguru
Stond ik net bij de pomp, krijg ik het ventiel niet los. Het is de eerste keer dat ik de spanning van mijn fabia wou meten. Is er een speciaal systeem hier voor of moet ik gewoon meer kracht zetten. Nou ben ik niet klein uitgevallen, maar ik had echt het gevoel dat ze vast gelijmt zijn ofzo

Jpoers

Lid
door de temperatuur kan het ventiel soms 'kleven'.
heb ik ook gehad. gewoon meer geweld gebruiken, normaal gesproken dan.

(voor degene die niet weten waar de tabel voor de bandenspanning is, in het deksel van de tankdop.)

Fabia

† In Memoriam
En wat helemaal zot is dat je tegenwoordig bij steeds meer pompen moet gaan betalen voor lucht!!

Jpoers

Lid
jah das helemaal belachelijk. 0.50 voor geblazen lucht.
was laatst op mijn fietsje en bandjes waren zacht. nou daar gaat dus niks in, maar wel mooi 0.50 vragen. toch maar gedaan. lege banden rijden zo (PIEP)

Bij heel veel ventielen hoef je het dopje niet te verwijderen maar kan je de lucht slang over het dopje drukken en gewoon lucht bijvullen. Heb ik in de garage zien gebeuren bij mijn ventielen.

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: magyarskoda</font><hr />

Bij heel veel ventielen hoef je het dopje niet te verwijderen maar kan je de lucht slang over het dopje drukken en gewoon lucht bijvullen. Heb ik in de garage zien gebeuren bij mijn ventielen.

[/ QUOTE ]

aha dat is makkelijk /forum/images/graemlins/winkie.gif, heb ze zelf trouwens nog nooit gezien deze ventieldopjes.

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fabia</font><hr />

En wat helemaal zot is dat je tegenwoordig bij steeds meer pompen moet gaan betalen voor lucht!!

[/ QUOTE ]

Van de ene kant belachelijk, van de andere kan ook wel begrijpelijk als je ziet hoevaak pompen bij tankstations ontvreemd of vernield worden. Dan kom je daar en kun je weer op zoek naar een ander station om je banden op te pompen...da's pas irritant. Dus als ze me kunnen garanderen dat ik mijn banden ook kan oppompen, dan wil ik daar best wat voor geven...zo vaak hoef ik ze toch niet op te pompen.

RSlogo

Actief lid
Waar zij die ventieldopjes te krijgen, ik heb ze nl. ook nog nooit gezien !!! Het is logie's dat je moet betalen, Timothee heeft gelijk, de mensen slopen alles. Ik vind het losse bolletje handig, binnen halen, even bijvullen en dan de ronde om de auto maken. Zo heb je geen geknoei met die vieze slang, die altijd in de knoop zit !!! /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Henny

Actief lid
Nou bij mij niet hoor, maar ik heb een O²; gewoon eraf draaien en oppompen. Had het wel bij m'n reservewiel in de O1 dacht ik, of al daarvoor bij een Ibiza. Is gewoon een dopje, waarin middenboven een kogeltje o.i.d. zit met veertje, dat bij oppompen weggeduwd wordt, maar daarna het gat weer afsluit.
Ik heb overigens geen last, bij mij zijn de ventieldopjes niet "vastgelijmd", maar gewoon (ook met deze temepraturen) los te draaien.

Timothee

Actief lid
Ik heb ook niet van die speciale ventieldopjes op mijn O2 zitten, dus zo standaard lijkt het me niet /forum/images/graemlins/smile.gif

AGTon

Forumguru
Ik denk zelf dat ik van die gekke dopjes heb. Ik zal eens goed kijken hoe dit zit, heb er na het fiasco bij de pomphouder nog geen tijd voor gehad.

RSlogo

Actief lid
Dat ziet er goed uit.
xyxthumbs.gif
Maar hoe zit dat nu met het "niet verwijder van de dopje" tijdens het oppompen.
ahum.gif

Jpoers

Lid
Ik moet ze gewoon verwijderen als ik mijn bandjes wil oppompen.

Heb ze op vakantie gekocht op Kreta, 5euro plus een sleutelhanger van Skoda.

AGTon

Forumguru
Ik moet gewoon de pomp op het verntiel zetten en dan worden ze automatisch opgeblazen. Zit een rondje in het midden dat dan naar binnen gedrukt wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan