Banden nieuwe kodiaq

hendrik38

Forumguru
In zag vorige week in de showroom een nieuwe kodiaq staan voor aflevering. deze was af fabriek gemonteerd op Hankook. Is dat standaard dat ze op deze band geleverd worden? Ik heb zelf niet zulke beste ervaringen met deze band. Als dit idd standaard is kan ik evt bij aflevering nog wat regelen.

groet
 

hemi24

Forumguru
Meeste Nederlandse wagens zullen door de importeur op Continental worden afgeleverd...
 

Rallye

Forumguru
Van hoe lang geleden is je ervaring? Ik heb in de laatste jaren Hankook testen zien winnen. Van oudsher worden op alle Pon-auto’s de banden vervangen door Conti’s, behalve op lichtmetaal i.v.m. de kans op beschadigingen.
 

ertromp

Forumguru
Pon levert momenteel ook uit op Hankook heb ik op diverse auto’s bij mijn werkgever gezien. Het is maar het hoe de wind waait (in de Pon buidel)
 

MennoW

Forumguru
In zag vorige week in de showroom een nieuwe kodiaq staan voor aflevering. deze was af fabriek gemonteerd op Hankook. Is dat standaard dat ze op deze band geleverd worden? Ik heb zelf niet zulke beste ervaringen met deze band. Als dit idd standaard is kan ik evt bij aflevering nog wat regelen.

groet
Hankook is echt een hele goede band wat mij betreft.
Heb zelf onder de superb de hankook ventus s1 evo2 in 230-35R20 gehad.
Die deed qua stabiliteit en grip droog & nat niet onder voor een Michelin pilot sport maar de Hankook ging wel veel langer mee.
 

wdejong32

Actief lid
mijn kodiaq 1.5 tsi van januari 2019 staat op continental contisportcontact 235/55/18
Sommige staan op scorpion banden welke ik afgelopen vakantie in Tsjechië ook vaak onder kodiaqs daar zag zitten en sommige in NL ook , maar of dat nou importauto`s zijn,,, geen idee

ik denk zelf dan hankook niet door skoda geleverd word maar hankook heeft wel voordelige winterbanden dus misschien door dealer winterbanden onder gezet ??
IMG_0739.jpg
 

BramBam

Forumguru
Die van mij stond op Conti's, maar moesten vanuit werkgever All-Seasons onder. Zijn Michelin CrossClimate SUV's geworden.
 

hemi24

Forumguru
Kan me niet voorstellen dat Pon invloed heeft welk merk banden Skoda Tsjechiė levert in NL.

Daarom gaan vrijwel alle nieuwe auto’s bij Pon ook door een aparte hal waarbij er nieuwe Conti’s worden gemonteerd, ook op lichtmetaal...

Compleet zot, maar het gebeurt echt zo!
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Ik kreeg 19 inch Pirelli een jaar terug. Zou veel werk zijn voor Pon om banden te wisselen en wat moeten ze met banden die ze eraf gehaald hebben?
 

fanSkoda-VW

Donateur
De fabriek mag/moet verschillende merken monteren.
Pon heeft een bandenhal, daar liggen al kant en klare standaardvelgen en en daar gaan meestal idd Conti's omheen.
Tenzij je wat anders besteld hebt, of er ergens geen voorraad van is.
En wat doen ze met de banden die ze er af halen?
Die gaan als partij met korting de grens over.
 

Renkie

Forumguru
Als Pon de tijd en ruimte heet krijg je Conti. Is het (te) druk dan schuiven ze de auto direct door zonder er Conti onder te zetten.
 

Tuono

Lid
Ik kreeg ook Pirelli in januari. Daarna zijn er bijna gelijk Nokian winterbanden gemonteerd. Echter na de wissel 2 weken geleden bleken de achterbanden behoorlijk op hun donder gehad te hebben. De Kodiaq bleek niet goed uitgelijnd te zijn. De achterwielen stonden behoorlijk verkeerd. De wagen is inmiddels uitgelijnd.
 

Rooie

Actief lid
Ik rij nu een octavia greenline, passen de winterbanden van deze auto onder de kodiaq business edition?
 
Bovenaan Onderaan