Bagagebox op de Fabia GL

Heeft er al iemand ervaring met het plaatsen van een bagagebox op de Fabia GL?
zo ja graag antwoord op onderstaande vragen.

Hoe is het rijgedrag?
Hoe is het verbruik?

Heb zelf me ook laten vallen op onderstaande bagage box weten jullie of deze past mbt de afmetingen, wat is de maximale lengte, breedte en hoogte van een box voor op de Fabia GL

http://www.heuts.nl/shop/junior-dakkoffer-420-liter
 

Esli

Lid
Geen idee wat de maximale maten zijn maar ik heb een Kamei Diamant 400 en die heeft de volgende maten:
Länge 158cm.
Breite 94cm.
Höhe 41cm.

Die past prima en hier is een link naar een foto: http://cgi.ebay.ch/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150614834378
Ik gebruik universele dakdragers en die zitten met deze koffer op de dakrails ter hoogte van de overgang van het middenstuk naar waar hij naar het dak buigt (die naad)
Dat komt omdat de bevestigingspunten van mij dakkoffer zo uitkomen.

Rijgedrag is niet noemenswaardig anders, misschien iets zijwindgevoeliger.
Ik ben er net mee naar Denemarken geweest en ik rijd dan op de duitse Autobahn rond de 140.
Zal uitkomen op iets van 1 op 17 met mijn rijstijl :-)

Die junior dakkoffer in de link zou moeten passen.
 
Ik heb zelf een een thule pacific 100.
Ik ben daarmee naar Zuid-frankrijk geweest en geen problemen ondervonden.

Hou wel rekening met wat meer extern geruis/ gesuis. Het rijgedrag heb ik niet noemenswaardig anders ervaren.
Wel iets om rekening mee te houden is de hoogte van je auto i.c.m. lage parkeergarages in bijvoorbeeld Frankrijk.

Ik heb op de snelweg 120-130 gereden en had een gebruik van 1:18/1:19
Denk er wel aan dat je ook dakdragers moet kopen om je box op te bevestigen, los van de dakrails van je auto.
 
De laatste vakantie op pad geweest met mijn Fabia II greenline en een Hapro Roady 450.
Dakkoffer was gemonteerd op de officiële Škoda dwarsdragers die weer op de standaard dakdragers zaten.
Geen verandering gemerkt van de rij-eigenschappen, hooguit in mijn eigen gedrag. Het was namelijk de eerste keer dat ik met zo'n ding op het dak reed en ik was als de dood dat ik hem zou verliezen.
Cruise control op 1900 toeren (ongeveer 95 km/uur) en na zo'n twee uur toeren met 1 op 22.3 op mijn bestemming aangekomen.
 

hemi24

Forumguru
Gewoon rekening houden met de max. daklast van de auto en de max toegestane belasting van de dakdragers en de koffer...

Hoogte is een beetje afhankelijk van hetgeen waar je nog onderdoor wilt rijden.
Breedte zal niet zo snel een beperking zijn;
Lengte moet je even uitproberen, i.v.m. je antenne en het openklappen van je kofferklep, maar simoelweg zou je de lengte van je autodak aan kunnen houden.

Ik dacht dat Thule bijvoorbeeld een max snelheid van 130km/h adviseerd, maar van hetzelfde merk heb ik ook wel eens snelle jongens met ca 200 op de duitse autobahn zien vliegen... ;)
 
Bovenaan Onderaan