Bagage-/hondenrek

Hallo,

Ik heb zo is een vraag...

Binnenkort kan ik mijn Octavia Combi III ophalen en vooruitlopend daarop heb ik een hondenrek van iemand overgenomen.
Mooi origineel Skoda rek (5E9 071 195) maar....ik moet nog vier bevestigingspunten maken.

Nu is voor 30 euro een bevestigingset na te bestellen onder nummer (5E9 017 737). Hierbij alleen een stukje gereedschap nodig om de rivnut popnagels te bevestigen. Al met al prima te doen, iets gelijkwaardigs als eens in een Fabia Combi gedaan.

Voor de onderste punten is de plek om te boren gemerkt, voor bovenin niet, hier heb je een mal (template) nodig.
Heeft iemand die misschien liggen?

Dit is de handleiding:
http://eshop.skoda-auto.com/wcsstore/B2CStore/Attachment/Soubory ke stažení/5E9 071 195-MN-1595.pdf

Vast bedankt

Martijn
 

kalespijker

Actief lid
Onderste punten boren, rek op monteren, rek naar boven klappen en voila, je hebt de punten waar je de bovenste gaten moet boren.
 
Zoiets was ook het plan, maar een template erbij is wel lekker. Maar ik heb er nu eentje van een Engels forum. Mocht iemand het origineel hebben dan graag, dit is een scan.
 

kalespijker

Actief lid
Eens hoor, ik zou het graag ook zo duidelijk mogelijk hebben. Ik heb ook zo'n rek in mijn O3 maar die heb ik meteen bij oplevering laten monteren. Erg blij mee, werkt goed en is ook binnen no time te demonteren.
 

BigWil

Nieuw lid
Goedeavond

ik wil ook zo een scheidingsrek monteren in mijn O3 combi!!
Dat extra stuk gereedschap voor die rivnut popnagels te bevestigen kun je dat zo ergens kopen of bestaat hier een alternatief voor?

iemand suggesties??

ik zou het liever zelf monteren omdat de montage bij de skoda dealer bijna €100 bedraagt!!

alvast bedankt voor de reacties

greetz
 

EdK

Forumguru
Tsja anders laat je alleen de Rivnut popnagels door dealer plaatsen !?

Maar een popnageltang zijn de kosten niet, alleen is weer nadeel dat je hem te weinig erna zal gebruiken
Zakelijk heb ik ook een tang maar als ik hem 10x per jaar gebruik dan is het veel...
Zou eens kunnen kijken of bv BOELS verhuur deze tangen verhuurt !!

Tevens word het op prijs gesteld als je je even voorstelt in de " meet en greet " , zien velen leden als een fatsoensnorm !
 

Sjoerdb

Forumguru
Popnageltang bij gamma kost maar 14 euro, daar hoef je toch niet lang over na te denken zou je zeggen. Of even bij een handige buurman vragen of het te leen is
 

EdK

Forumguru
En niemand geeft antwoord op de vraag naar het extra stukje dat nodig is voor de RIVNUT popnagels
Zoals al gezegd deze zijn bij een verhuurbedrijf wel degelijk te huur.
Maar oo deze tangen zijn voor redelijke prijzen te koop
Google maar eens op " RIVNUT popnagels " en bv een banggood heeft dan een redelijk goedkoop tangetje te koop

https://www.rivet-expert.com/w/rivet-nut/ voor meer uitleg

https://www.rivet-expert.com/appara...rtang-handmatig/blindklinkmoertang-handmatig/
 
Laatst bewerkt:

Sjoerdb

Forumguru
Oké, nu snap ik wat er bedoeld wordt.

Rivnut = blinklinkmoer, en daar heb je speciale tangen voor maar kan ook anders vastgezet worden. Neem een bout van de goede maat met lang schroefdraad, draai eerst een moer op het schroefdraad, dan 2 of 3 ringen met vet er tussen gesmeerd. Nu de bout vast houden in zijn positie en dan de moer aandraaien. Je voelt eerst weerstand en later wordt die hoger, dan kun je stoppen en zou de blindklinkmoer vast moeten zitten.

Google op : blindklinkmoer monteren zonder tang, bij afbeeldingen!
 

Michelv.

Forumguru
Dat extra stuk gereedschap voor die rivnut popnagels te bevestigen kun je dat zo ergens kopen of bestaat hier een alternatief voor?

Het onderdeel nummer staat er bij, dus bij de Dealer :D


Maar is zelf ook wel te fixen, lange bout(tapeind) met een stukje buis als verlengstuk zeg maar.
 

Sjoerdb

Forumguru
Ben je al klaar met het monteren van dat hondenrek? We zijn benieuwd naar het resultaat en hoe het opgelost is
 

EdK

Forumguru
Klik ff op " meet en greet " dan weet je wat hij bedoeld !
en 80K x 30 is makkelijk te vinden met search ......

Meestal vraag je aan je dealer van te voren wat iets kost.
Doe je dat niet dan schrijven ze de rekening met een vork !! :koffie:
 
Bovenaan Onderaan