Autoweek Top 50: Skoda Superb

Michel

Forumguru
Dat een volgens velen zo'n emotieloos merk als Skoda zoveel reacties oplevert: http://www.autoweek.nl/nieuws/35263/autoweek-top-50-skoda-superb

Hoort een Superb in de top 50? Ach, het zal mij jeuken. Ik ben er blij mee en tevreden over. Maar ik moet wel lachen vanwege de vele reacties, volgens mij veelal op basis van onwetendheid en vooroordelen (Oostblok imago, goedkoop=duurkoop, geen of slecht imago etc.).
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Autoweek is niet bepaald het toonbeeld van geweldig onderbouwde reacties van de mensen die daar reageren op artikelen inderdaad. Veruit de meeste willen passief/agressief hun eigen merk en voorkeur opdringen door andere merken af te zeiken..
 

Brightstar1981

Forumguru
Autoweek is niet bepaald het toonbeeld van geweldig onderbouwde reacties van de mensen die daar reageren op artikelen inderdaad. Veruit de meeste willen passief/agressief hun eigen merk en voorkeur opdringen door andere merken af te zeiken..

Is mij jammer genoeg al veel opgevallen.
Velen zelfs anti Vag- groep
Wat écht jammer is ...
Sorry, ook als belg volg ik autoweek maar dit is helemaal geen leuke website
Over mekaar afbreken gesproken !
 

EdK

Forumguru
Kon het niet laten om enkele reactie's te kopieren....
Deel van die gasten moeten voor straf in een Skoda gezet worden voor 3 jaar....


De veraudivicatie heeft heeft het merk goed gedaan.
Je ziet ook behalve dat het interieur spartaanser is, weinig meer terug van hoe het sovjetmerk ooit was.
9
4 december 2015 | 10:10
door Autobahn87

De 1ste generatie vond ik best niet helemaal verkeerd hoor.
Die 2de generatie was wel vele mooier en die 3de generatie vind ik helemaal top.

Ja Skoda maakt wel zeer mooie auto's.
65
4 december 2015 | 10:10
door BoerBoris

Al staat er een mooie Tsjechische badge op de voorkant.
Onderhuids is het natuurlijk 100% VAG rommel.
43
4 december 2015 | 10:12
door alter ego

tsja, om dit nou in de top 50 te zetten? best een aardige auto, maar verzet nergens echte bakens. Ook de link met de merkwaarden van Skoda is met deze auto wel erg ver te zoeken.
0
4 december 2015 | 10:14
door GoingDutch

Leuke auto's had er graag in één willen rijden, maar de afschrijving heeft mij ervan weerhouden er één te bestellen in de lease. Juist door die afschrijving werd hij net zo duur als een Passat... Dat is een gemiste kans, want ik denk dat velen de Superb dan hadden geleased...
9
4 december 2015 | 10:17
door synecdoche

Waarom die gedachte dat superb een Engels woord is? Het is net zo goed Duits èb Tsjechisch, met dezelfde betekenis .... Zelfde redenering geldt voor Rapid. Gewoon Tsjechisch en uitgesproken zoals het er staat: rapied. En soeperp.
5
4 december 2015 | 10:18
door The Leaper

Het blijft natuurlijk een nèt niet auto voor mensen die net iets te weinig leasebudget krijgen om in een echte Audi, VW, Mercedes of bmw te rijden.

Maar de auto is wel heel ruim voor zijn klasse het onderstel is prima en je kan redelijk meekomen in het verkeer. En er zit een paraplu in de deur: Een beetje kitsch maar wel praktisch.
21
4 december 2015 | 10:24
door FW Ta-183 Huckebein I

1) wel lang maar ook smal (is immers gewoon een verlengde Octavia II)
2) de wederopstanding van het merk Skoda is al in deze top 50 gezet via de Octavia I uit 1996 (dus nogmaals via de Superb slaat nergens op)
3) als ruimte al een criterium is kan je net zo goed de eerste de beste Japanse pick-up nemen
smilie1.gif


conclusie: als ie dan toch in de Top 50 moet, zet hem dan maar op plaats 50a
smilie1.gif
 

Cordoba

Forumguru
@EdK Schitterend die onnozelheid van de 'kenners' daar. Denken dat het Russisch is, verwarren de Exeo van Seat met de Superb (verAudificatie)

En zulke figuren voor 3 jaar in een Skoda zetten, is paarlen voor de zwijnen werpen.
 

Noord26

Forumguru
Nu zijn 'wij' op een Skoda forum ook lichtelijk positief getint natuurlijk; dat is de andere kant van het verhaal. Maar die reacties zijn overduidelijk een uiting van personen die de auto zelf niet ervaren hebben. 50% van de negatieve reacties is bevooroordeelt als iets Duits is, dat het bij voorbaat slecht is. Toonbeeld van intellectuelen op Autoweek!

:lezen:
:maakmegek:

En daarom reageer ik er ook bewust niet op en geniet gewoon van de auto.

Wat de boer niet kent dat eeet hij niet.. Was het eerste wat in mij op kwam na het lezen van vele reacties.
 

Canon-Eye

Forumguru
@Testedoene
Heropvoeden is in beginsel straf noch beloning, óf juist allebei - 't is maar net vanuit welk perspectief men er naar kijkt...
(en hoe de betrokkene het ervaart).
 

EdK

Forumguru
Nu zijn 'wij' op een Skoda forum ook lichtelijk positief getint natuurlijk; dat is de andere kant van het verhaal.
Echt waar ??
Zolang jij maar blijft volhouden dat je de Yeti een lelijke wagen vind terwijl je de RR bedoeld dan zijn we geheel niet getint hoor......:deuk::deuk:
 
Bovenaan Onderaan