JJB
Lid
AutoWeek test Skoda Rapid Spaceback 14 april 2014:
http://www.autoweek.nl/autotest/2674/skoda-spaceback-12-tsi-greentech-eleg-businessline
Steeds weer krijg ik de indruk dat de autojournalisten niet goed weten wat ze met de Rapid moeten omdat ze hem niet in een hokje kunnen plaatsen. Techniek en rij-eigenschappen van een compacte auto, carrosserie van een middenklasser, kofferruimte bij de “normale” Rapid zelfs van een grote middenklasser en qua prijs (afhankelijk van uitvoering) ongeveer tussen B en C-segment maken het tot een model dat zich moeilijk laat vergelijken en dat zouden ze dan ook niet moeten doen, zeker niet zonder de norm erbij te zetten.
“Het interieur is vrij smal, de been- en hoofdruimte achterin zijn daarentegen riant. Wel is er een tunnel aanwezig, die in de weg zit als je met z’n drieën achterin plaatsneemt.”
Opvallend dat de Rapid vrijwel overal als vrij smal wordt beoordeeld, terwijl ik dit over een nagenoeg even brede (of smalle) VW Polo of Octavia I nog nooit gelezen heb. Blijkbaar kun je wel met z’n drieën achterin zitten, alleen de tunnel zit dan in de weg... hoezo smal?
“Als bestuurder vind je al gauw een prima zitpositie en kun je overal gemakkelijk bij. Helaas worden je bovenbenen minder goed ondersteund.”
Hier hebben ze wel een punt. Op de foto’s te zien is dat de testauto is voorzien van sportstoelen en het viel mij (in de showroom) ook op dat die de bovenbenen niet zo goed ondersteunen. De standaard stoelen zitten m.i. wat dat betreft beter (in ieder geval voor mensen met lange benen) hoewel je dat op basis van het uiterlijk niet zou zeggen.
http://www.autoweek.nl/autotest/2674/skoda-spaceback-12-tsi-greentech-eleg-businessline
Steeds weer krijg ik de indruk dat de autojournalisten niet goed weten wat ze met de Rapid moeten omdat ze hem niet in een hokje kunnen plaatsen. Techniek en rij-eigenschappen van een compacte auto, carrosserie van een middenklasser, kofferruimte bij de “normale” Rapid zelfs van een grote middenklasser en qua prijs (afhankelijk van uitvoering) ongeveer tussen B en C-segment maken het tot een model dat zich moeilijk laat vergelijken en dat zouden ze dan ook niet moeten doen, zeker niet zonder de norm erbij te zetten.
“Het interieur is vrij smal, de been- en hoofdruimte achterin zijn daarentegen riant. Wel is er een tunnel aanwezig, die in de weg zit als je met z’n drieën achterin plaatsneemt.”
Opvallend dat de Rapid vrijwel overal als vrij smal wordt beoordeeld, terwijl ik dit over een nagenoeg even brede (of smalle) VW Polo of Octavia I nog nooit gelezen heb. Blijkbaar kun je wel met z’n drieën achterin zitten, alleen de tunnel zit dan in de weg... hoezo smal?
“Als bestuurder vind je al gauw een prima zitpositie en kun je overal gemakkelijk bij. Helaas worden je bovenbenen minder goed ondersteund.”
Hier hebben ze wel een punt. Op de foto’s te zien is dat de testauto is voorzien van sportstoelen en het viel mij (in de showroom) ook op dat die de bovenbenen niet zo goed ondersteunen. De standaard stoelen zitten m.i. wat dat betreft beter (in ieder geval voor mensen met lange benen) hoewel je dat op basis van het uiterlijk niet zou zeggen.