Autoweek test Megane, Octavia Mazda3 (Octavia wint

Octavia komt als winaar uit de test.
Jammer dat Autoweek geld vraagt voor het downloaden van de tests, maar de test was voor mij wel relevant aangezien ik nu in een Megane rij, en die 1,5 euri is wel nuttig besteed als je een keuze voor een nieuwe auto wilt maken.

Conclusie:
Tijd om serieus te worden. Alle drie de auto’s met kont
zijn elegant gestileerde modellen. En praktisch bovendien.
De een wat meer dan de ander, maar de Skoda
Octavia springt er met zijn gigantische laadruimte en
achterklep bovenuit. Op dit punt laat hij de Mégane achter zich, die wel weer
functioneler is dan de Mazda3 Sedan. En ook op kwaliteit en afwerking gaat de
Octavia met de eerste prijs aan de haal. Op het gebied van rijeigenschappen slaat
de Mazda3 door naar sportiviteit en de Renault Mégane naar comfort, wat dat
betreft zit de Octavia ertussenin. Hoewel de auto naar comfortabel neigt. De uitrusting
van de Octavia blijft iets achter, maar over het gebrek aan elektrische ruitbediening
achter stappen wij makkelijk heen. De Skoda Octavia is als allrounder
de beste van het trio. De tweede plek geven we aan de Mazda3, maar wie laadruimte
zoekt, moet ’m laten staan. Want daarvan heeft de Mégane meer te bieden.

..Stuur me een mailtje via bruce_zooi@chello.nl en ik stuur de PDF naar je toe.
 

Octaviarijder

Actief lid
Re: Autoweek test Megane, Octavia Mazda3 (Octavia

En zo gaat de zegetocht van de Octavia weer verder. Het is gewoon een auto waar je niet omheen kunt. Goede prijs/kwaliteit verhouding en dat met goede rijeigenschappen.
 
Re: Autoweek test Megane, Octavia Mazda3 (Octavia

Volgende week in Autoweek
Tour de France
Klimgeiten
Skoda voorziet de Tour de France-organisatie van auto’s. Nieuwsgierig als we zijn naar wat Tour-directeur Leblanc en z’n mensen zoal meemaken met de Tsjechische auto’s, hebben we met onze duurtest-Octavia alvast een etappe verkend.
 

Bijlagen

  • 3853-Tour-Octavia.jpg
    3853-Tour-Octavia.jpg
    82,7 KB · Weergaven: 34
Re: Autoweek test Megane, Octavia Mazda3 (Octavia

O ja, de Octavia is de verdiende winnaar. Ik snap er alleen niets van dat iedereen zo lyrisch doet over die kofferbak. 99% van de tijd rijd je met een lege. Ik zie het in elke autotest terugkomen en ik vind het het slechtste argument om een bepaalde auto kopen.
 
Re: Autoweek test Megane, Octavia Mazda3 (Octavia

Frans,

Ieder zijn eigen afwegingen om een auto te kopen denk ik.

Ik ben amateur-drummer, heb een dochter van 2,5 jaar en een 2e kleine is op komst. Dus geloof me, ik benut de kofferbak regelmatig, ook met de achterbank ingeklapt. Zakelijk moet je ook denken aan verkopers, service-mensen en technici die vaak met veel bagage rijden. Dus voor veel mensen is dit wel degelijk een belangrijke afweging bij de aanschaf van een auto.
 

Octaviarijder

Actief lid
Re: Autoweek test Megane, Octavia Mazda3 (Octavia

Ook voor mij is de kofferbak wel degelijk een belangrijk punt geweest voor de aanschaf van mijn laatste 2 auto's. Als de kofferbak kleiner was geweest dan van mijn vorige auto, had ik nu geen Octavia gereden. Maar als je vrijgezel bent snap ik ook wel dat je niet altijd een grote kofferbak nodig hebt.
 
Re: Autoweek test Megane, Octavia Mazda3 (Octavia

Nou, daar sta ik inderdaad van te kijken dat een kofferbak zo doorslaggevend kan zijn. Ik ben trouwens geen vrijgezel, sterker nog, ik heb 2 kleine kinderen en sinds die niet meer in een kinderwagen liggen (die dan achterin in de kofferbak verdween) liggen, rijd ik echt met 90% lucht in de wagen.
 

sunnyboy

Senior Member
Re: Autoweek test Megane, Octavia Mazda3 (Octavia

Lucht die je lekker kan laten bewegen met wat audio-stuff zoals sub-woofers.
Bovendien het aspect veiligheid.
Heb je weleens een auto binnen gehad die met een file over het hoofd gezien had? Mag je blij zijn dat je een paar extra decimeters lucht in je auto hebt! Bovendien, door de lengte van de auto vertoond deze een comfortabeler weggedrag.
 

Migliore

Senior Member
Re: Autoweek test Megane, Octavia Mazda3 (Octavia

Dit was een test uit week 44-2004. In week 52-2004 is de skoda octavia 1.9 TDi Ambiente vergeleken met een Citroen C4 Berline 1.6 HDi 110 Ligne Ambiance en een Seat Toledo 1.9 TD1 Stylance. In deze test wint uiteraard ook weer de Skoda. Enig minpuntje van de test is dat ze de skoda een karig uitrustingsniveau toeschrijven, terwijl ze met een elegance uitvoering nog altijd EUR 280,- goedkoper zou zijn dan de Citroen en EUR 1000,- dan de Seat. Ik vermoed overigens ook dat skoda dan nog meer punten zou scoren op standaard uitrusting dan de concurent.
Dus nog meer lof voor onze Skoda !!!
 
Re: Autoweek test Megane, Octavia Mazda3 (Octavia

Interesting, heb je deze test toevallig ook elektronisch?
Is waarschijnlijk auteurs-rechtelijk niet helemaal legaal om deze te scannen en te posten, dus no hard feelings als je hem niet post.
 
Re: Autoweek test Megane, Octavia Mazda3 (Octavia

@Migliore, ik heb zelf ook nog gekeken naar de C4 en als de zelfde uitrusting wilt hebben dan ben je al zo 2000,- euro duurder uit aangezien Citroen je dwingt om ipv een losse optie een Pack te nemen.
 
Bovenaan Onderaan