Autoweek test de Seat Leon 1.4 TSI Sport

hemi24

Forumguru
Op de site van Autoweek een testbericht van de Seat Leon 1.4 TSI Sport:
http://www.autoweek.nl/autotest/2184/Seat-Leon-14-TSI-Sport

Men is zeer goed te spreken over de auto, zeker in combinatie met de geteste motor, maar op het puntje interieurafwerking en gebruikte materialen valt het volgende te lezen:

Jammer dat ze in Martorell niet wat zachtere kunststoffen hebben laten aanrukken voor de bekleding van de portieren en de middenconsole. Dat is echt keihard spul en dat geeft het interieur nog altijd iets goedkoops. Ze zouden bij Seat toch iets beter naar hun familieleden van Skoda moeten kijken. :winkie:
 

LenK

Forumguru
Altijd weer diezelfde opmerkingen.
Dat een auto goed (lees goed weggedrag en comfortabel) en goedkoop (lees zuinig en betrouwbaar) rijdt, vind ik nog altijd 100x belangrijker dan of ik ergens mijn vinger in kan drukken.
Voor het interieur vind ik zitcomfort, vormgeving en ergonomie belangrijkste ciriteria.
 

sitechris

Donateur
ik denk daar anders over. Een spuuglelijk interieur zou mij na 2 weken de keel uithangen. En de Seat is awful! Hopelijk shoppen ze bij de nieuwe Leon wel uit het betere VAG-magazijn. Verder is de Leon namelijk een fijne auto.
 

LenK

Forumguru
Een spuuglelijk interieur zou mij na 2 weken de keel uithangen. En de Seat is awful!

Voor het interieur vind ik zitcomfort, vormgeving en ergonomie belangrijkste ciriteria.

Zijn we het over eens dus, maar die test ging weer voor de zoveelste keer over hard materiaal. Vormgeving sec is natuurlijk een kwestie van smaak of je het wel of niet mooi vindt om tegenaan te kijken.
 

Atria

Actief lid
Ik rijdt na jaren (8 jaar) skoda (div fabia's en een Octavia II) nu ook en een Leon 1.4 tsi en ben het voor een deel eens dat de bovenkant van de portierbekleding van hard kunststof is, dat voelt minder "luxe" aan. Verder is de afwerking van de auto prima (geen rammels) en zeker niet minder dan een Octavia/Golf (waar de middenconsole rond de handrem en versnellingspook ook van hard kunststof is).
Grappig dat ze een "sport" uitvoering testen en dan gaan "zeuren" over het stugge onderstel. Als je dat niet wil, kies je toch een gewoon onderstel. Schrijf dan niet dat je de Leon links moet laten liggen. Ik persoonlijk vindt het sportonderstel eerder aan de weke kant ( voor een sportonderstel). Hoe het er uit (zowel exterieur als interieur) ziet is en blijft een kwestie van smaak en daar valt niet over te twisten.
 
Bovenaan Onderaan