Autoweek klokje rond

turboturbo

Forumguru
Ik kende 'm nog niet, leuk om gezien te hebben.

Herkenbaar ook dat de remmen lang meegaan. Heb ik vaker gelezen dat de schijven pas bij hele hoge km standen vervangen hoefden bij de Fabia.

De Fabia heeft naar mijn idee goede remmen voor z'n gewicht en bij mijn Fabia moesten destijds de schijven ook alleen maar vervangen worden ivm roestvorming (herrie) Was een adviespunt, nog geen afkeur.
 
Laatst bewerkt:

Erik_NL

Forumguru
wat je in het filmpje ziet is op zich een compliment voor deze Fabia, maar ook een pleidooi voor preventief onderhoud.

Met regelmatig onderhoud volgens fabrieksschema (door een vakkundige garage) zouden imho de meeste van de geconstateerde gebreken eerder zijn gesignaleerd, de kosten ervan gespreid en onder aan de streep mogelijk lager.

Dat het kan lonen om op die manier lang met auto's door te rijden is ook mijn ervaring en geeft een veiliger gevoel dan wanneer je wacht tot de auto niet meer door de APK komt.
 

turboturbo

Forumguru
En er is een nieuwe verschenen!

Helaas een exemplaar om je voor te schamen :nailbiting: Is qua onderhoud en TLC wel érg op bespaard... :tongue:

 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Die Fabia in het Autoweek filmpje heeft wel belabberd (of geen) onderhoud gehad. De opmerking dat dit blok oliezuipers zijn, kan ik absoluut niet plaatsen, niet uit eigen ervaring maar ik ken ook geen andere voorbeelden waarbij een 1.4 16V blok olie verbruikt.
 

oco1979

Forumguru
Zo zie je maar dat benzineblok ook genoeg km's kan doen.
Bij meeste zit er nog in het hoofdje dat alleen dieselblokken veel km kunnen doen.
 

Huibdos

Senior Member
Maar dat zijn niet de originele banden, het zullen wel oude 2ehands zijn. Te veel profiel voor 10 jaar dienst.
 
Bovenaan Onderaan