autotests met Skoda Octavia 2

blacktdi

Actief lid
Valt het jullie ook op. Iedere keer als ik een test lees dan lijkt het net of de heren en dames testers het niet durven toegeven. Kijk nu eens naar die laatste multitest in autoweek, waar een heleboel middenklassers worden getest. Van de nieuwste Passat tot een Saab aan toe. Alle gangbare merken dus. Wat ik dan echt niet begrijp is dat er bij het commentaar voor de Skoda staat, eigenlijk helemaal niets mis mee, prima afwerking , prima wegligging en een prijskraker van de eerste orde. Scheelde 8000 Euro met de Passat en ik geloof 10000 met de Saab. Dat zijn voor de Passat toch even bijna 20000 keiharde ouderwetse guldens extra.
Komen ze met het argument van we worden niet warm van de Skoda en de stoelen zouden veel te hard zijn (heerlijk juist). Nou waar ik niet warm van word zijn de prijzen van al die andere auto's. Wint de Opel Vectra wat ik ook al niet begrijp want daar heb ik een tijdje in gereden en vond die dus echt niet beter dan de OCT2. Dames en heren testers, neem nu maar van mij aan, de OCT2 is gewoon de mooiste (okay dat is smaak) maar zeker de beste auto, in deze prijs kwaliteit verhouding natuurlijk.
Nu moeten ze allemaal nog even aan het idee wennen, maar uiteindelijk zal het allemaal goed komen.
 

Droopy

Actief lid
Ik heb die test ook met verbazing zitten lezen.
Bij het stuk over de auto's zelf klinkt het redelijk reeel, o.a. wordt hier geroepen dat de Skoda op veel punten beter scoort als de VW, met als oordeel dat de EUR 8.000 verschil eigenlijk niet te verklaren was.
In het eindoordeel is volgens mij het oordeel gevoel / smaak voor 80% meegenomen. Op een andere manier kan ik niet verklaren dat Skoda zo laag is gekomen.
Had trouwens net die week een proefrit met een 407 & Octavia gereden en de minpunten van de Skoda vond ik de minpunten van de 407 /forum/images/graemlins/grin.gif.
Jammer trouwens van PON dat ze niet een Elegance hadden gestuurd, van andere waren wel de toppers gestuurd.
 

Mick

Actief lid
De test gaf misschien een wat vertekend beeld, maar de Octavia scoorde wel beter voor wat motor prestaties betreft, t.o.v. de Passat. De Ocatvia in de test was niet speciaal gestuurd door Pon voor deze multie test, maar hij verblijft al langere tijd op de redaktie als duurtestauto.
 

Octaviarijder

Actief lid
Als je de duurtest van Autoweek bijhoud, merk je ook dat er de afgelopen 40000km geen enkele negatieve opmerking te bespeuren valt. Ik vind het dan ook een kwalijke zaak dat zelfs Autoweek het lef heeft om Skoda een stempel op te drukken van een auto die door veel mensen niet serieus wordt genomen. Zeker dit soort bladen zouden zich puur op de auto en niet op de uitstraling die een merk misschien ooit vroeger had, moeten baseren.
 

Karstieman

Forumguru
Ja, de testers zijn een beetje stug heb ik het idee..
Nu het toch over testen gaat: Ik vind dat er zoveel 'onbereikbare' auto's getest worden (bijv. AMG's, M3, FERRARI, etc.). Het is natuurlijk ook leuk om eens te kijken wat deze auto's allemaal kunnen. Maar niet elke week...
Liever zou ik een auto-tijdschrigt kopen waarin meer gangbare auto's getest worden.
 

Joeri

Actief lid
Heel goed en leuk dat Autoweek geen problemen heeft met de Octavia, maar dat merken we ook: áls er al wat instaat over de duurtester dan moet je je met een klein kadertje daarover al tevreden stellen.
 

Logic

Actief lid
Skoda kampt nog steeds met een imagoprobleem. Mijn dealer vertelde ook regelmatig klanten te hebben die aangeven niet met een skoda voor te durven/willen rijden bij vrienden etc.
Triest maar waar. Hij zegt dan altijd: beste klant, u bent nog niet klaar voor een Skoda /forum/images/graemlins/laugh.gif
Gelukkig zijn steeds meer mensen WEL klaar voor een skoda, en ik ben er 1 van!
 
In de volgende Autogids (Be) van 18 augustus zal een vergelijkende test staan van de Skoda Octavia Combi 2.0 TDI met de Opel Astra Break en de Ford Focus Clipper.
 
@Rogier : Ik ben al maar aan het oefenen begonnen!!
Te downloaden : Test van de Skoda Octavia 2 Combi 1.6FSI - 1.9 TDI - 2.0 TDI uit Autogids (Be) 17/3/2005.
Ingescande versie van 13 blz. (PDF doc van 9.9 Mb)
http://www.savefile.com/files/2073656
Het downloaden gaat wel erg traag !
Ik wist niet echt hoe ik zo'n groot bestand kon beschikbaar stellen voor iedereen of hoe ik het kleiner kan maken.
Suggesties altijd welkom via persoonlijk bericht.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Skoda kampt nog steeds met een imagoprobleem. Mijn dealer vertelde ook regelmatig klanten te hebben die aangeven niet met een skoda voor te durven/willen rijden bij vrienden etc.
Triest maar waar. Hij zegt dan altijd: beste klant, u bent nog niet klaar voor een Skoda /forum/images/graemlins/laugh.gif
Gelukkig zijn steeds meer mensen WEL klaar voor een skoda, en ik ben er 1 van!

[/ QUOTE ]

Mijn vrienden hebben NIKS met mijn autokeuze te maken /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Als je de duurtest van Autoweek bijhoud, merk je ook dat er de afgelopen 40000km geen enkele negatieve opmerking te bespeuren valt.

[/ QUOTE ]

Ah, ik dacht al dat AW een O2-duurtester had. Zag 'm net in Wassenaar mij tegemoetkomen. Een donkerblauwe met grote AW-stickers op de portieren.
 

Wiseguy

Actief lid
Ik heb al geregeld te horen gekregen: "Een skoda??? En je hebt zo'n mooie laguna.... Ik zou het wel weten hoor.... tsss een Skoda zeg...." Ik kan haast niet wachten om die personen even mee te nemen voor een testritje... /forum/images/graemlins/grin.gif/forum/images/graemlins/grin.gif Of misschien wel even de sleutels aan die personen overhandigen en zeggen dat ik hun excuses naderhand wel in ontvangst wil nemen.... BWAHAHAHAHA /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Joeri

Actief lid
"Beste klant, u bent nog niet klaar voor een Skoda!" /forum/images/graemlins/grin.gif Waarom ben IK daar nooit op gekomen, maar, ga die zeker gebruiken in de toekomst.

Ik ben tot nu toe nog niet verder gekomen dan het flauwe "Het zijn dan ook de auto's niet meer van vijf jaar geleden" als antwoord op "De prijzen zijn die niet meer van vijf jaar geleden". (Moet zo'n reactie gelukkig ook bijna nooit geven).
 

Exciter

Administrator
Met die van 50 jaar geleden ook niet!!! /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Bovenaan Onderaan