Autostoel lenig ( achterzijde) versteld zich vanzelf, gaat steeds meer kantelen? zonder aan knoppen te draaien.

Hallo Scala rijders , ik heb een scala business edition en mijn vrouw viel iets op: iedere keer vraagt ze wie heeft de stoel versteld, rugleuning?
Ik heb hetzelfde idee ben de enigste rijder in de auto en het lijkt dat de stoel iedere keer verder naar achteren kantelt. gemeten en warempel het is zo.
in Duitsland zijn enkele scala rijders die dat hadden en hebben ze de stoel frames moeten vervangen, klusje van 5 uur 2 stoelen.
Er is geen terug roepaktie van, wel is er een skoda tpi die alleen praat over de lende steun die zich versteld.


Heeft er iemand ook zo'n klachten?
 

EdK

Forumguru
zou niet te hard schreeuwen bij d dealer !
Want je bent één van de weinige die dit gratis hebt gekregen van de dealer
Maar als die er achter komt dan gaat hij nog extra geld vragen !!

Maar serieus: gewoon bij de dealer voorleggen want dit hoort niet ! Dus in principe behoort hij dit in garantie te verhelpen.
En ben je al uit garantie dan mag hij zeker een coulange regeling toepassen
 

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet hoeveel de rugleuning versteld? Ik heb eigenlijk al jaren bij diverse auto's dat ik eens in de 1-2 maanden de rugleuning pakweg een halve draai omhoog moet zetten. Dat komt volgens mij gewoon doordat ie onder druk heel langzaam iets versteld, ik weet niet of het bij jouw Scala vergelijkbaar is, want als het erger is, is er wel echt iets aan de hand. De enige auto's waarbij ik het niet gehad heb, hadden een rugleuning die je in stappen moest verstellen (dus net als je de stoel zelf met stappen versteld).
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

jesse_s93

Donateur
Hier een Scala Sport Business. Dit probleem speelde ook bij mij. Soms moest je na een paar ritten alweer de stoel iets naar voren draaien. Aangekaart bij de dealer en zij hebben de rugleuning vervangen. Bij mij is het private lease, dus ik had er geen kosten aan, maar ik zou verwachten dat dit onder garantie opgelost moet worden. Komt inderdaad bij meerdere Scala's voor, ik heb het idee voornamelijk tot begin 2020.
 

dvandd

Lid
Ik ben blij (soort van) om te lezen dat er meerdere eigenaren last van hebben. Ik heb ook de Sport Business en dacht al dat het aan mezelf lag.

Ook ik heb private lease en zal de dealer eens een bericht sturen om dit aan te kaarten.
 

Duijzer

Donateur
Ik herken het probleem. Nou heb ik een pittige rijstijl en met 498Nm koppel komt er ook wel wat druk op die leuning te staan….Regelmatig een stukje aan de knop draaien dan maar.
 

Skoda_Achterhoek

Senior Member
Ik ben blij (soort van) om te lezen dat er meerdere eigenaren last van hebben. Ik heb ook de Sport Business en dacht al dat het aan mezelf lag.

Ook ik heb private lease en zal de dealer eens een bericht sturen om dit aan te kaarten.
Benieuwd wat er uitkomt. Ik had namelijk ook het vermoeden dat mijn stoel (na een paar ritten al) een stukje verder naar achter staat en dit topic lijkt het te bevestigen. Tot nu toe heb ik enkel gekeken naar de (globale) ruimte tussen de b-stijl en de stoel..
 

jesse_s93

Donateur
Wat je zou kunnen doen is een stukje afplaktape op het gedeelte van de stoel bij de draaiknop plakken en een stukje op de draaiknop. Zet op beide een doorlopende streep en check na de rit(ten) of de rugleuning inderdaad naar achteren beweegt.
 

Hypodermic

Actief lid
Ik heb precies hetzelfde probleem met de stoel, deze moet ik ook meerdere keren per week bij stellen omdat hij steeds verder naar achteren gaat. Ik heb hem 2de hands gekocht maar wel met garantie. Ik zal dit probleem dan toch maar eens doorgeven, misschien dat ze er wat mee doen.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Ik heb nu zo'n 25k gereden en tot nu toe (ff afkloppen) geen last van een eigenwijze stoel. Ik heb de Scala business uitvoering uit november 2019 met elektrische stoelverstelling van de bestuurder. Wss ligt het daar aan, een ander systeem. Op een enkel ding na tevreden over deze 5e -en laatste- Skoda.
De opvolger van de Citigo met 160k wordt een Hyundai Bayon mild hybrid.

Grtssss
 
Laatst bewerkt:

Hypodermic

Actief lid
met elektrische verstelling. Wss ligt het daar aan,
Ik moet hem handmatig afstellen, ligt bij mij iig niet aan de elektrische afstelling.
Lees nu ik ben gaan zoeken er wel meer over.
Ik heb er een mailtje aan gewaagd of het nog onder mijn garantie valt. Is het proberen wel waard.
 

EdK

Forumguru
Ik heb er een mailtje aan gewaagd of het nog onder mijn garantie valt. Is het proberen wel waard.
Dat soort dingen doe ik dan weer niet per mail !
Hierdoor geef je ze een bedenktijd tot antwoorden.
Als je naar ze toe gaat en ze ermee confronteert dan moeten ze een adhoc antwoord geven en hierop kun jij ook weer direct op reageren.
En mijn ervaring is dat je dan in algemeen veel meer kans op een voor jou positief antwoord kunt rekenen.
Want na garantie is er ook nog iets als coulance ......:koffie:
 

Hypodermic

Actief lid
Als je naar ze toe gaat en ze ermee confronteert
De garage waar ik hem heb gekocht is er op zaterdag niet, en doordeweeks kan ik niet vanwege mijn werk. Ik werk van 7:30 tot 18:00.
Dan is er helaas weinig te regelen in persoon.
En mijn garantie loopt tot begin juli, dan was ik er op tijd mee met aangeven.
 

EdK

Forumguru
En mijn garantie loopt tot begin juli, dan was ik er op tijd mee met aangeven.
Als je nog in garantie zit dan heeft men een uitdaging, het is niet goed met je stoel dus men kan aan de slag !
En dan is je melding wel goed als je de melding er uit hebt gedaan voor je garantie is verlopen.
 
UPDATE: Scala in garage geweest 8 uur gebracht, 8.30 , we moeten 2 nieuwe rugleuningen bestellen, berijders stoel leverbaar op voorraad bijrijders stoel op backorder.
Nu weer test rijden met tape erop en kijken wat er gebeurt.
 

Hypodermic

Actief lid
Ik heb mijn auto vorige week gebracht naar de garage en werd vandaag gebeld dat ze in overleg zijn met Skoda of het nog met coulance via hun geregeld kan worden.
Ze hadden het over de rugleuning vervangen inderdaad, dat zou aan onderdelen al rond de 600 euro liggen exclusief de uur kosten.

Ze gaven ook toe dat het een probleem is wat vaker voorkomt. Vandaar misschien die coulance.
En anders repareren ze het onder mijn bovag garantie.

Hoe dan ook ben ik blij dat ik het op tijd heb aangegeven.
 

Peter MG

Nieuw lid
Toevallig dat ik dit lees. Ik twijfelde al aan mezelf, de laatste weken, telkens als ik in m'n auto (Scala business, bouwjaar nov. 2019) plaatsneem heb ik de indruk dat de rugleuning van mijn stoel wat meer naar achteren staat. Dus ik draaide met de stelknop de leuning weer wat rechterop. Volgende keer leek de leuning wéér lager: ik vroeg me al af of dat aan een dikkere trui en overjas lag. En zo heb ik dat diverse keren gehad. Tot vandaag wist ik niet wat ik ermee aan moest - kon me die verandering ook technisch niet voorstellen. Om betrouwbare gegevens te hebben zal ik de komende tijd de afstand tussen bovenzijde stuur en de schuifstangen van de hoofdsteunen meten. Dan kan ik aantonen hoeveel de leuning van positie verandert...
 

Webloxx

Senior Member
Schijnt een bekend issue te zijn.

Had het zelf ook, aangegeven bij de dealer en die had er een nieuwe stoel (geloof ik) in gezet. Sindsdien niet meer voorgenomen. :-)
 
Bovenaan Onderaan