Autoradio

hout

Nieuw lid
in mijn fabia 3 zit een kleine radio met dat ronde disple hier zal wel die grote radio passen die dat gat op vult als ik er een koop kan ik dan zelf die radio verwisselen of moet ik naar de garage om wat instellingen laten maken mijn auto is uit 2017 wil er een orginele radio swing in laten zetten er zit nu een radio blues in
 
Laatst bewerkt:

aiva tco adoks

Forumguru
Alles zou wel mogelijk zijn zelf zou ik voor een originele Skoda radio gaan het geluid is daar naar mijn mening zeer goed van ik denk dat ook je dealer er meer info over kan geven ik ben in ieder geval zeer te spreken over mijn oem radio icm de speakers

, . :ot:
 

Cordoba

Forumguru
@aiva tco adoks Bij de Fabia III heb je echt een uitdaging als je wat anders wil kiezen dan OEM: allerlei systemen zoals regeling helderheid dashboardverlichting, controle (en set) van bandenspanningssysteem, en heel veel andere systemen van de auto worden via het mediacenter bediend, en vaak ook nog via de ECU gecheckt. Als je bijvoorbeeld achterspeakers toevoegt aan de auto, moet je niet alleen de hardware aansluiten, maar moet dit ook nog eens voor de auto worden vrijgegeven (via bijv. VCDS).
 

Cordoba

Forumguru
@Peter-036 Volgens mij bestaat er geen 2017 Fabia zonder Swing, Amundsen of ander OEM-systeem, juist omdat er zoveel auto-gebonden functies in zitten, zoals het tegenwoordig wettelijk verplichte bandenspanningscontrolesysteem. Dus ik vraag me oprecht af, wat ie nu eigenlijk wil.
 

hout

Nieuw lid
in mijn auto zit de radio blues wil er een radio swing in laten zetten kan ik dit zelf of moet dat door de garage i.v.m. instellingen
 

EdK

Forumguru
Als ik de avatar foto zie van je dan heb jij zeker geen Fabia 3 !
Zou als ik jou was eens even je knteken bij de RDW invoeren zodat je kunt zien welk type je nu werkelijk hebt.

Vermoed toch echt dat je een fabia 1 rijd hoor...
 

Rallye

Forumguru
Volgens Finnik:

B15883F3-AA83-48AE-B26B-6FC015946DDC.jpeg

Het gaat dus om een Fabia III, die oorspronkelijk niet uit Nederland komt. Dan is de aanwezigheid van een Blues niet zo vreemd.

@hout Bij Skoda zitten veel functies van de auto verwerkt in de radio, dat maakt een originele radio aantrekkelijker, maar ook bewerkelijker qua inbouw. Zeker nu jij een eenvoudige radio hebt zonder (?) deze functies. Voor de montage van een nieuwe originele radio kan het zelfs zo zijn dat deze echt via de dealer moet worden aangemeld bij de auto (google maar eens op komponentenschutz). Dat maakt dat de dealer een belangrijk aanspreekpunt voor je kan zijn, maar ook die zal zoiets niet vaak voorgelegd krijgen....
 

EdK

Forumguru
Als ik aan hand van je RDW gegevens en dan de manual te downloaden van 2017 kan ik alleen maar zeggen dat er een Blues radio inzit.
Die ook in de basis Fabia's is ingebouwd en dus ook hier is geleverd
Of er een blind een Swing in kan durf ik niet zo te zeggen, passen zal hij vermoedelijk wel doen !
Maar wat wil je er verder mee verbeteren voor jezelf aan optie's ?
 
Bovenaan Onderaan