Autoradio Octavia 2011

Nerror

Nieuw lid
Beste forumleden,
Kocht vorige week een Skoda Octavia, bouwjaar 2011. Werd vermeld dat hij een boordcomputer bezat waarbij bleutooth connectiviteit zat. Functie is daadwerkelijk aanwezig, al slaag ik er niet in te koppelen met mijn smartphone. Het betreft een autoradio type swing.

Nu is mijn vraag, welke autoradio is het meest geschikt om aan men wensen te voldoen, zijnde bleutooth connectiviteit inzake afspelen mp3 en oproepen beantwoorden?

Heb op internet even opgezocht, vind wel veel bt radio's, maar geen idee of die passen op mijn octavia greenline 1.6 diesel...

Alvast bedankt om te lezen en hoor graag van jullie!

Trouwens nog een fijne kerst voor iedereen!!
 

Bakkertje

Forumguru
Heb je al geprobeerd andersom te koppelen, dus je telefoon zichtbaar en dan vanaf de radio / maxidot te koppelen?

Maar ik vermoed, gezien de leeftijd van je auto, dat er een "premium" carkit inzit met rSAP (remote Sim Access Protocol) ondersteuning en dat is iets wat op bijvoorbeeld op een iPhone niet werkt.
Het meest eenvoudige is om deze module (onder de vloerbedekking aan de bijrijders kant) te vervangen door een module met het meer standaard HFP (Hands Free Protocol) en dan kun je ook meteen een module zoeken met audio ondersteuning.

Hier is echter al heeee(heel veel e's)eeeeeel veel over geschreven hier op het forum inclusief linkjes naar bijvoorbeeld aliexpress waar je dergelijke modules kunt kopen rond de 90 euro.

Een alternatief zou zijn om de hele unit te vervangen door bijvoorbeeld een Zenec systeem, maar ook darover is veel geschreven. En ook dergelijke systemen zijn in China te verkrijgen.

Lang verhaal kort even de zoekfunctie gebruiken (kan ook met google en dan op skodaforum zoeken en bluetooth).
 
Bovenaan Onderaan