Columbus Autoradio in SEAT.... kaartupdate

Bakkertje

Forumguru
Even een vraagje waar hier iemand vast een antwoord op heeft. Mijn schoonouders hebben hun oog laten vallen op een Seat Ateca uit 2017. Daar zit de evenknie van de Columbus in (geen sd kaart voor het kaart materiaal). Is deze te updaten zoals we dat hier gewend zijn? Dus kaart op een stick in de auto en dan updaten?
Ik lees namelijk ook wat over map care voor auto’s voor 2018..
 

Stuiver

Forumguru
Even goed opletten: mijn ouders hebben dezelfde auto, maar omdat het spaanse import is (voor de lolbroeken: de wagen heeft een spaans kenteken gehad), ligt updaten een stukje anders. Pa heeft continue issues…
 

Bakkertje

Forumguru
Even goed opletten: mijn ouders hebben dezelfde auto, maar omdat het spaanse import is (voor de lolbroeken: de wagen heeft een spaans kenteken gehad), ligt updaten een stukje anders. Pa heeft continue issues…
oke... deze komt uit Duitsland, dus ik ben benieuwd. Ik ga het eerst maar eens gewoon proberen met de kaart die ik ook voor mijn auto gebruik. (ik heb de VW variant van de MIB2 high)
 

fanSkoda-VW

Donateur
Zie mijn vergelijkbare problemen met Updaten Discover Media Gen.3 (MIB) VW T-Roc 2021 m.b.v. USC-C. Import vanuit Denemarken.
Het systeem is via de VW shop na betaling recent geactiveerd, kaart versie 20/3.


Ik heb de vraag uitgezet bij de VW helpdesk.

grtsss
 

Rainesh

Forumguru
Voor de mensen die problemen hebben met updaten van Seat (of Audi, VW en zelfs Skoda) kunnen mij gewoon een pb sturen. Ik zou vast wel ergens kunnen helpen :)
 

Bakkertje

Forumguru
Gisteren geprobeerd om de update die het in mijn auto (VW Passat) prima deed in de Seat te steken, maar dat werkt helaas niet.
Nu weet ik niet zeker of deze kaart compatible is met de Seat navigatie, heeft iemand een link naar de download voor Seat die het zou moeten doen? Er zit een navigatie systeem in met jukebox (dus ik ga ervan uit dat dit de Columbus broer is)?

Edit: deze ga ik nog even proberen https://www.seat.com/owners/about-my-car/navigation-systems/ateca-6p0
 
Laatst bewerkt:

Rainesh

Forumguru
Seat heeft geen standaard mapcare, dus je kunt niet zomaar een update doen. Stuur maar een berichtje en dan kijk ik wat ik kan doen voor je.
 

Rallye

Forumguru
Ah, een harde schijf dus. Dan is het inderdaad een Columbus/Discover Pro-kloon. Die zou in principe bij VW en Skoda met een gewone SD-kaart te updaten moeten zijn (auto is uit 2017 zo lees ik hierboven), maar heeft inderdaad mogelijk een blokkering (Map Care). Je zegt "maar dat werkt helaas niet", maar zegt niet waarom niet. Krijg je een foutmelding?
 
Bovenaan Onderaan