Automatische ruitenwissers

Kuikuhnek

Senior Member
Ik heb een vraag over de ruitenwissers.
Die werken alles behalve prettig.
Als ik ze op automatisch zet dan slaan ze regelmatig op hol.
Bv met miezeren gaat het even goed, maar dan vanuit het niks gaan ze constant wissen en vaak ook nog op hoge snelheid, echt alsof ze op hol slaan.
Ik heb de indruk dat ze echt een eigen leven hebben.
Interval is er niet echt bij, soms wel, maar er is geen touw aan vast te knopen.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn, ik heb nog niks laten uitlezen. Moet ik sowieso nog een keer doen maar heb daar ff geen tijd voor momenteel.
 

waaltje

Senior Member
Probeer het palletje op je hendel eens, deze is normaal om de interval stand op meer of minder seconde te zetten maar werkt ook om de gevoeligheid van de sensor af te stellen.
Moet overigens zeggen dat ik de meest ideale stand ook nog niet heb gevonden, vooral na de 1e keer starten/wegrijden en de overgang van interval naar normaal wissen en weer terug vind ik dat hij wat lang moet "nadenken"
 

Skoda-MAN

Forumguru
Dit is zonder gekheid : een flinke aardappel midden doorsnijden en daarmee de ruit boven de sensor schoonmaken. Even flink vrijven en na spoelen met schoon water.
Vooral auto's die graag in de KRASSTRAAT komen hebben last van jouw probleem.
 

Kuikuhnek

Senior Member
Klopt, is een paar keer in de wasstraat geweest.
Geweldige tip, ik ga hem direct proberen. Dank.
 

Zwapp

Forumguru
Ben ik toch benieuwd of dit de oplossing is dus sluit me even aan in dit topic, heb hier ook wel eens last van...
 

Kuikuhnek

Senior Member
Ik gok dat het iets te maken kan hebben met een wax laag. Het is dat er niet gevraagd wordt het te filmen anders had ik het niet serieus genomen :nono:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan