Automatische lichtschakelaar

Als je bovenstaande optie hebt op de fabia, heb je dan ook automatisch de regensensor erbij? In de optie lijst in de folder wordt deze optie altijd samen als pakket aangegeven. Iemand die dit weet?

Werkt de lichtschakelaar alleen in de stand automatisch?
 

EdK

Forumguru
Bij mijn fab3 was het zo dat regensensor standaard was en dat de lichtsensor met dus auto op lichtschakelaar bij het lichtpakket zat.
En lichtschakelaar werkt niet alleen auto, je kunt ook nog gewoon op de ouderwetse manier met schakelaar de lampen mistlampen voor en achter aanzetten.
Uiteraard DLR niet want die branden continu overdag totdat je sávonds de lichten aanzet met hand of gaan in autostand
 

Fabia 123

Forumguru
In mijn Fabia-uitvoering zijn zowel de lichtsensor als de regensensor standaard. Aanvullend op Edk. De gevoeligheid van de regensensor stel je in met knopje boven op de schakelaar van de ruitenwissers.
 

Cordoba

Forumguru
Bij mij zit het er ook op, en als je 'coming home/leaving home' wil gebruiken moet de lichtschakelaar volgens mij in de 'auto' stand staan. Regensensor zit er ook op met de gevoeligheidsschakelaar, maar via de Swing zag ik ook dat ik regensensor ook uit kan schakelen, en dan is de gevoeligheidsschakelaar voor de regensensor, de ouderwetse keuzeschakelaar waarbij je het interval van de intervalwisser bepaalt.

Overigens ben ik nog steeds op ontdekkingstocht voor alle instelmogelijkheden en opties van de auto. (ik heb de auto nu anderhalve week)
 

Canon-Eye

Forumguru
maar via de Swing zag ik ook dat ik regensensor ook uit kan schakelen, en dan is de gevoeligheidsschakelaar voor de regensensor, de ouderwetse keuzeschakelaar waarbij je het interval van de intervalwisser bepaalt.
Ben ik ook in geïnteresseerd, want ik heb al wel gemerkt dat die regensensor toch vaak iets anders doet dan waar ik zelf voor zou kiezen. Zoals met veel 'hulp"systemen trouwens het geval is, maar dat terzijde...
Maar ik heb de auto nog niet dus ik kan nog niet op verkenning.
 

Fabia 123

Forumguru
Ben ik ook in geïnteresseerd, want ik heb al wel gemerkt dat die regensensor toch vaak iets anders doet dan waar ik zelf voor zou kiezen.

De reactie van de regensensor is in het begin wat traag en dan is handmatig bijwissen gewenst. Leren omgaan met de gevoeligheid van de sensor die je in kunt stellen helpt ook. In buien die wisselend intensief zijn vind ik het handig werken. Voor mij was het ook een beetje wennen.
 

Canon-Eye

Forumguru
In mijn voorgaande O2c zat het ook en ik heb het 4 jaar lang niet echt naar mijn zin werkend gekregen. En met de Seat heb ik moeten vaststellen dat er de laatste 7 jaar geen verbetering is geweest. Dus als het uit te schakel valt, bespaart me dat de ergernissen en kan ik 'm gewoon met de hand instellen zoals ik dat gewend ben.
 
Hmm, ik merkte juist op dat in mijn O3 de regensensor ongeveer wist wanneer ik het ook zou doen, heel af en toe wist hij een keer te veel als de bui ineens stopt, maarja, als je het handmatig doet zou je dan waarschijnlijk ook wat laat zijn met het uitzetten.

De lichtsensor krijg ik niet helemaal naar mijn zin, of de lampen gaan veel te snel aan of het duurt veel te lang. De lampen aan de buitenkant mogen best vroeg aan, maar dat de navi en dashboardverlichting dan op de nachtstand gaan is soms niet helemaal handig.
 

Huibert

Forumguru
Vandaag even opgelet bij het in en uitrijden van de italiaanse tunneltjes en de lichtsensor gaat, lekker rap aan en uit, prima dus. Is bij de fabia 3 trouwens.
 

Antera

Donateur
Je kan dit wel coderen als je dat wenst dat je altijd je lampen aan hebt. je krijgt dan een scandinavie optie
 

Huibert

Forumguru
Ben zelf eerlijk gezegd ook niet direct een groot fan van de dagrijverlichting, was altijd gewend om altijd met licht aan te rijden, maar het er bij de fab3 op dus gebruik ik het maar. Probeer wel altijd met mist of of ander slecht zicht over te gaan op normale verlichting want dat ziet de sensor niet.
 

Handige Harry

Forumguru
Probeer wel altijd met mist of of ander slecht zicht over te gaan op normale verlichting want dat ziet de sensor niet.

Precies dat idd.
Daarom lijkt het mij veel logischer om altijd de gewone verlichting aan te hebben. Heb je dit soort geneuzel ook niet.

Zie zo vaak auto's rijden met alleen voor drl aan tijdens schemer/mist/regenachtig weer.
 
Bovenaan Onderaan