Amundsen Automatisch uitschakelen ?

DannyG

Forumguru
Hallo iedereen,

Ik heb het reeds enkele malen tijdens het wassen van de wagen gemerkt: ik steek de sleutel in het contact en zet de radio of media aan. Tijdens het wassen zal na een tijd van ongeveer een half uur de muziek uitvallen. Het volstaat dan om even op de aan/uit-knop van de Amundsen te duwen natuurlijk.

Maar ik vraag me toch af of dit niet ergens in te stellen is dat dit niet gebeurd. In de verschillende instellingsmenu's kan ik niet zo onmiddellijk iets terug vinden (enkel de uitval van het scherm maar dat is helemaal iets anders).

Langs de andere kant kan ik wel begrijpen dat ze het verbruik van de batterij willen beschermen.


Iemand een idee? :pieker:
 

fonzamundo

Forumguru
Volgens mij is dit zo ontworpen door de Skoda-ingenieurs om je batterij te ontlasten en dus niet uit te zetten via een of ander menu
In de Peug*t (vloeken in de kerk!) van mijn vrouw is dit ook zo

Ik denk zelfs dat ik iets daarover in de handleiding heb gelezen (je weet wel dat lijvig boek waar niemand in kijkt :deuk:)
 

fonzamundo

Forumguru
Wil je wel voor jezelf spreken en niet voor ons .......
Dagen met me neus in die boeken gezeten, daarna ondervraagd door een vriendin en met een dikke 10 geslaagd !
Nou dat is flink zeg!
Heb het zelfs al helemaal gelezen en heb de nieuwe OIII nog niet, dus euh... :lezen:
 

Canon-Eye

Forumguru
Niet alleen de radio, maar ook de binnenverlichting gaat precies een half uur na afzetten van het contact uit, heb ik wel eens gemerkt als ik in de auto wachtend zat te lezen.
Is simpelweg om te voorkomen dat je onbedoeld de accu leegtrekt als je.de auto voor langere tijd ergens parkeert en een van de verbruikers vergeten was om uit te schakelen.
 
In de Peugeot heet dat Eco mode en dan gaat er veel meer uit dan de radio. Je moet ook echt weer even stroom opwekken (lees: rijden) tot je daarna weer met motor af energie mag gebruiken. Soms erg lastig.

Mijn Fabia GL zet volgens mij helemaal niets uit... gelukkig nog nooit door in de problemen gekomen. Momenteel even extra oppassen omdat de auto weinig rijdt. (Arm in het gips... rijverbod wegens verzekering)
 

Canon-Eye

Forumguru
Mijn Fabia GL zet volgens mij helemaal niets uit.
Echt wel. Sowieso de radio en de binnenverlichting, mochten die nog ingeschakeld staan bij het afzetten van het contact. Na precies 30 minuten gebeurt dat, weet ik uit eigen en regelmatige herhaling: bij het boodschappen doen blijf ik meestal in de auto zitten lezen terwijl mijn vrouw her en der de aanbiedingen vergelijkt.
Als dan de radio uitgaat, weet ik dat er alweer een half uur voorbij is... :D
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan