Automatisch snelheid aanpassen door verkeersherkennig

Ik heb vandaag de nieuwe kodiaq opgehaald.
De vorige kodiaq had wel verkeersborden herkenning maar reageerde er niet op.
De nieuwe wel heb ik hem op 107km staan ziet hij een bord gaat de cc weer op 100 staan dus zak je weer af!
Mijn vraag is kan je dat uitzetten en Zoja waar

Peter
 

mauricemauzzz

Actief lid
Peter,

Onder bestuurdershulpsystemen de ACC selecteren, in dat menu zijn er 2 opties die je kan aanvinken:
- voorspelling trajectverloop
- voorspelling toegestane snelheid

Het laatste vinkje moet je dus uitzetten.
Ik heb ze zelf overigens allebei uitgezet...

Succes!

Groet Maurice
 

hemi24

Forumguru
Kun je bij de Kodiaq niet instellen dat ‘ie bijvoorbeeld 5 km/h boven de aangegeven snelheid aanhoudt..?
 

Canon-Eye

Forumguru
Zijn er dan überhaupt auto's waarbij dat kan? :pieker:

Tomtom kan waarschuwen - vroeger bij meer dan 5 km/u (GPS) boven het maximum, tegenwoordig 4.
Los daarvan is het nog zeer de vraag of het systeem van de Kodiaq de juiste snelheid ter plekke wel "weet", want de VAG-systemen niet bekend om hun accurate werking. Mijn Leon z'n MIB2 doet het vrijwel consequent fout op snelwegen, in 60km-zones en provinciale wegen die al jaren geleden van 80 naar 100werden opgewaardeerd. En dat ondanks de camera die hetzou moeten zien en de nieuwst-beschikbare kaart die de database bevat. Waardeloos dus...
 

Rallye

Forumguru
Klopt. Afgelopen zondag op de Twenteroute van Enschede naar Groenlo 80km/h in mijn scherm gezien. Is toch echt 100. Blij dat ik geen auto met een typegoedkeuring van na 1/7/22 heb…..
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Ben benieuwd, ik heb er nog weinig tot niks over gelezen in bijv. de Autoweek...
Had ondertussen toch wel al genoeg ergernis op moeten leveren bij autojournalisten..?
 

Canon-Eye

Forumguru
Dit vind ik wel een interessante:
"ISA wordt verplicht gesteld voor nieuwe voertuigmodellen die op of na 6 juli 2022 op de markt komen, en vanaf 7 juli 2024 voor alle voertuigen die verhandeld worden, incl. onderdelen."

Nou ben ik toch tamelijk benieuwd hoe dat uitwerkt voor de tweedehandsmarkt, oldtimers daaronder begrepen... :pieker:
 
Bovenaan Onderaan