Automatisch de kofferklep openen van de Combi uitvoering

nisuthai

Forumguru
Ik ben benieuwd of er al iemand is die de mogelijkheid heeft onderzocht en geplaatst heeft voor het automatisch openen van de achterklep als comfort verhogend van de Skoda Fabia Combi NJ5, zo ja wat voor aanpassingen hij er aan gedaan heeft, met welke artikelnummers en leveranciers.
 
Laatst bewerkt:

nisuthai

Forumguru
Inderdaad want zover ik weet is er nog niet vanuit de fabriek afgeleverd, ik zag wel op het forum voor een octavia combi dus volgens mij zal het wel ook voor de nieuwe Fabia Combi ook mogelijk moeten zijn.
 

Der Einser

Forumguru
Ik weet nog dat op de vorige nazomermeeting er een aantal leden waren die iets monteerden zodat de klep automatisch geopend kan worden,... Alleen het dichtdoen moest nog wel handmatig.
Wellicht dat onze Belgische guru @Joske meer kan vertellen hierover
 

CDK

Forumguru
daar werden idd stempelveertjes gemonteerd, zodat de klep na ontgrendeling omhoog gedrukt werd en daarna automatisch door de gasveer verder geopend werd ;)
 
Denk dat op de fabia 3 ook sterkere gasveren nodig zijn .
Probeer het zelf naar is . Geef lichte druk met je hand om de achterklep te openen , zo imiteer het het eerste stuk wat de stempel veer moet doen . Druk achterklep open op afstandsbediening . Bij mij gebeurd er dan weinig . Als de klep 20 a 30 cm open is gaat ie de rest vanzelf .

Dat wordt dus bv Winparts afstruinen op dezelfde slag en lengte veren met meer kn druk ..
 
Bovenaan Onderaan