Automaatje

ralma

Lid
Ik ben een gepensioneerd chauffeur, ben ondertussen aan mij 3e Skoda toe, allemaal Fabia combi's.
Na vele jaren en heel veel versnellingen, nog voor de tijd dat trucks mat automaten uitgerust werden ben ik nu blij met mijn DSG.
Momenteel heb ik een Fabia combi 1.2 business model 2017 met 110 pk en dsg welke ik heb laten chippen i.v.m. het turbo gat.
De auto, net als de vorige bevalt prima, comfortabel met voldoende ruimte en een mooi formaat zowel binnen als buiten de bebouwde kom, alleen jammer dat je weinig hulp krijgt van de "klantenservice", problemen met je navigatie en mijn connect systeem worden gewoon niet beantwoord terwijl het verder een groot concern is wat beter voor zijn klanten zou moeten werken.
Toch als oude rot gewend aan minimaal 2.0 liter en liever nog meer zonder airco en andere luxe dingetjes ben ik nu erg tevreden met veel van de huidige speeltjes, als ik tenminste uit kan vinden hoe ze werken.
Wie had toen ooit gedacht, 1.2 110 pk en gemiddeld verbruik 1 op 18.7!!!
 

ralma

Lid
Klopt, nu 130PK en 215 Nm, je merkt het verschil goed vooral vanuit stilstand bij b.v. kruisingen of rotondes waar je nu beter wegkomt.
Ook inhalen gaat aanmerkelijk vlotter alleen blijven de bekeuringen hetzelfde, gelukkig nog maar 1 maal in Duitsland á €10,00 :jaja:
 

ralma

Lid
Volgens tunex die het chippen deed wordt de dsg met het nieuwe programma mee aangepast, dit is de tweede Skoda die ik er liet chippen en heb geen enkel probleem met het schakelen.
Pas op vakantie geweest in de Moezel streek met veel steile hellingen en ook daar geen problemen met de heuvels op en weer naar beneden en alle haarspeldbochten.
Het is wel waar de dsg goed tot zijn recht komt en de motor op de juiste toeren houd.
 
Bovenaan Onderaan