Autodoc

Marko033

Nieuw lid
Autodoc is een materialenleverancier in Duitsland. Als je hun app download en het kenteken van je auto invoert kun je ook allerlei montagevideo's bekijken. Handig als je niet ( precies) weet hoe je het onderdeel moet ( de)monteren.
 

Eltjo

Forumguru
Bij beide moet je er niet op rekenen dat je je spullen op tijd krijgt.

Met Winparts had ik voor de voorraad alvast extra wat filters mee besteld. Helaas werd door een filter niet geleverd terwijl die ochtend op de site stond dat het die dag geleverd zou worden. Toch een domper als je dacht dat weekend de klus te klaren.
En juist voor hun gekozen omdat ik meer vertrouwen had in de op tijd levering.
Jaren geleden een set imitatiekoplampen besteld voor de 3B. Die waren erg slecht, aar het was geen probleem om ze te retourneren en geld terug te krijgen.

Autodoc kan je prima bestellen als je geen “haast” hebt. Een keer door onduidelijkheid op de site een as besteld - helaas voor een 6-bak DSG was i.p.v. handbak. Dit kwam doordat er wel een rechter, maar geen linker was van SKF en deze als eerste naar boven kwam. Soms dus verwarrend... Retourneren was geen probleem.
Toen dus losse homokineten besteld; duurder en meer werk. Toen paste eentje niet op de as. Het duurde maanden en formulieren en nog eens retour en weer een getalletje invullen en een hoop mailtjes met foto’s. Steeds weer een ander die zich niet in had gelezen weer vragen en vragen. Uiteindelijk maar weer gebeld, het bleek te hangen op de kosten die gemaakt waren voor (de)montage. Uiteindelijk geld terug gekregen en homokineet die een paar hamerafdrukken had kunnen houden
E.a. uit principe vast gehouden. Een ander had het met €60 homokineet allang opgegeven.

Bij Autodoc kan je ook op VIN je onderdelen extra laten controleren (via mail) voordat je besteld. Dat had ik gelukkig gedaan.

Laten we wel wezen, de lokale sneller leverende Brezan of zo is (veel) duurder.

Dat is voor velen geen nieuws meer, maar voor de TS waarschijnlijk wel.
 
Laatst bewerkt:

gehaktbal

Forumguru
Autodoc is een Pools bedrijf wat gevestigd zit in Duitsland (Berlijn). Bijvoorbeeld autoonderdelen24.nl is er ook onderdeel van, evenals een grote set Duitse en Poolse onderdelen websites (en vast nog meer europese automotive-webshops die op consumenten gericht zijn).

Dat gezegd hebbende: Het is een prima webshop als je tegen bodemprijzen onderdelen wil hebben en er geen haast achter zit.
Soms komt het trouwens voor dat je merk A bestelt en merk B uit dezelfde prijscategorie geleverd krijgt.
Of dat erg is, scheelt per persoon.

Wat ook wel eens voorkomt (en niet alleen bij Autodoc): Ik heb ik een keer een waterpomp besteld voor een Japanner.
OEM leverancier was AISIN. Ik bestelde Nipparts. Uiteindelijk Nipparts-doos gehad. De plek waar bij de originele waterpomp AISIN stond, was de naam weg gefreesd en stond er op de waterpomp zelf helemaal niks. Dit is niet iets wat alleen bij Autodoc gebeurt, maar wat onderdelenleveranciers doen.

Paar weken geleden heb ik voor de eerste keer ervaring met het huismerk Ridex (hét aller aller goedkoopste budget merk van Autodoc waarvan ze zelf aangeven dat de kwaliteit minstens zo goed is als origineel). Heb toen een kachelventilator besteld.
Levertijd: 5 dagen.
Kwaliteit tot nu toe is gelijkend aan origineel (maar slechts pas paar weken oud).
Model van de fan zelf is ietsjes anders. Pasvorm is 1:1. Functionaliteit is ook 1:1 met origineel.

Het retourbeleid en schreeuwende opzet van zowel website als app weerhouden mij dat ik er snel nog eens bestel, maar ik sluit niet uit dat ik het nog eens zou doen in de toekomst.

Onderdelen bestellen bij de lokale onderdelenboer (dus niet via internet) kan soms ook interessant zijn als je er vaker komt (ze kennen je of je krijgt evt een account?) of als je bv een keer een retour hebt.
 

TomT

Nieuw lid
Tsja, hoe vaak stuur je iets retour?

Ooit een benzinepomp van een Volvo verkeerd besteld, moest toen terug naar Engeland. Het prijsverschil van dezelfde Bosch pomp met een partij uit Nederland rechtvaardigd de wachttijd..
 
Bovenaan Onderaan