AutoBild review Octavia III vs. Golf 7 vs. A3 vs. Leon

cDree

Lid
wat is dat midden console van de audi lelijk zeg... vooral die rood/blauwe knoppen zijn zo overheersend.
 

Rosinfield

† In Memoriam
ja en dan manifesteert de appel zich ineens als toffe peer.

Maar de lat is de compacte auto, begreep ik. Hoewel dat natuurlijk ook redelijk ambigue is
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het opzienbarende is blijkbaar dat de Golf een onaantastbare positie bekleedde en dat die nu voor het eerst is aangetast door de O3. Zo Chris, nu ben je weer helemaal bij
 

sitechris

Donateur
Is geen verrassing. De O2 heeft de Golf VI ook wel eens verslagen. Ik denk dat als je kijkt naar de som der delen dat de Octavia onverslaanbaar. Met name qua ruimte is de auto onverslaanbaar. De keuze voor een Leon of Golf is meer een kwestie van smaak en/of onderstelafstelling. De A3 vind ik al lastiger vergelijkbaar, daar vind ik het prijsverschil te groot voor.
 

Nelissuh

Actief lid
Ik had dit filmpje al een paar weken geleden gezien en dacht eigenlijk dat het bekend was. Vandaag "ontdekte" ik dit rij-impressies deel van het forum pas, en zag 'm er nog niet op staan. Heb 'm dus maar toegevoegd.

Wat ik wel positief vind is dat in een Duitse autotest de Skoda op 1 komt.

Onderbouwing:
- Leon is te stug geveerd (ja hallo, het is een FR...) en iets goedkoper afgewerkt, maar wel goedkoopste in test
- A3 is beste afwerking, maar is meerprijs niet waard
- De Skoda is op alle punten gelijk of nagenoeg gelijk aan de Golf, alleen qua ruimte verslaat hij de Golf ruim
 

cvegreen

Forumguru
Bedankt voor de vertaling, mijn duits is helemaal ondermaats. Het ging mij te snel om er iets uit op te kunnen maken.
 
Bovenaan Onderaan