Autobedrijf Van Kleef Dordrecht

Hugo1973

Actief lid
Afgelopen vrijdag was het dan eindelijk zover. Mijn eerste Skoda kon worden opgehaald bij de dealer.

Ik heb mijn Skoda Octavia gekocht bij Autobedrijf Van Kleef in Dordrecht. Direct al bij de eerste kennismaking met dit bedrijf verliep alles plezierig.
Ik kreeg direct koffie en een zitplaats (dat is bij sommige andere garages wel eens anders, zo weet ik uit ervaring) aan een tafeltje.
De verkoper ging mijn in te ruilen Renault Clio bekijken en kwam al direct met een redelijk goed bod. Natuurlijk wil iedereen altijd meer, maar ik had van te voren gekeken wat de verkoopwaarde van een tweedehands Clio is.

Persoonlijk vind ik het altijd prettig als er gelijk een redelijk goed bod is.
Ik heb altijd een hekel aan die kat-en-muis spelletjes rond het kopen van een auto. Bij deze dealer had ik daar geen last van.

Na nog even heen en weer praten waren we het eens. Gelukkig heb ik een Octavia uit voorraad gekozen (dat scheelde behoorlijk in de prijs) en dus kon de auto al twee weken na aankoop worden afgeleverd.

In het verleden (met het afleveren van de Renaults) was ik altijd zo weer de garage uit. Zo van: kijk de sleutels, veel plezier ermee en de hartelijke groeten...

Zo niet bij Van Kleef... De verkoper nam alle tijd voor het doornemen van de diverse boekjes (instructieboekje, serviceboekje etc.) Hij kwam er daarbij ook zelf achter dat de Nederlandse handleiding van de Stream radio ontbrak. Die werd er alsnog bij gezocht.

Daarna werd bij de auto nog van alles uitgelegd. Over de instelling van de stoelen en het stuur, maar ook over de opening van de motorkap en dergelijke...

Uiteindelijk duurde het afleveren alles bij elkaar bijna 1,5 uur maar ik heb me geen moment verveeld.

Kortom: klasse dat de dealer zoveel tijd neemt voor het afleveren van de auto. Hopelijk blijven mijn ervaringen met deze dealer zo positief als ze nu zijn! Wat mij betreft is deze dealer in elk geval een aanrader.

Eventuele nieuwe ervaringen laat ik natuurlijk weten, alhoewel ik hoop dat die nog even weg blijven... De auto hoeft pas bij 30.000 km voor de eerste beurt. Aangezien ik zo'n 15.000 km in een jaar rijd gaat dat het dus - hopelijk - nog even duren voor ik weer bij de garage ben.

vdijk

Lid
Hugo,

veel plezier met je nieuwe auto en inderdaad heeft de dealer veel tijd besteed met de levering van je auto.

gr Joost

EdK

Forumguru
Gefeliciteerd met je aankoop en geniet ervan !!!!

Mbt de servicebeurten , je praat over 30.000 voor eerste beurt ! Maar dit is niet geheel correct, het is 30.000 km of 1 jaar !
Zal ongetwijfeld ook ergens in je serviceboekje staan

Wat betreft het afleveren van een Skoda auto en de tijd die ze er voor nemen , dit is volgens mij een skoda eigen want ook bij mijn dealer ging het precies hetzelfde en menig forum lezer heeft het erover !!
Dus de andere merkendealers kunnen een voorbeeld gaan nemen aan Skoda, zeker die Renaultdealer waar jij over spreekt !! Tjonge jonge, of je een pakkie boter bij de supermarkt hebt gehaald !!

Fabia

† In Memoriam
Volgens mij is Van Kleef is een goede dealer. Zelf heb ik daar nooit wat gekocht maar ben wel een keertje in de showroom geweest toen ze als enige in nederland een Roomster hadden staan. En had een daar een heel fijn gesprek met de verkoper die ook wel begreep dat ik alleen ff kwam kijken. Ik kreeg daar een positieve indruk.

Mijn ervaringen bij Van Kleef zijn ook zeer positief.
Ik hier een mooie Octavia Scout mogen ophalen (van mijn werk). Helaas had ik na enkele dagen een heel naar rammeltje in de auto (en dus niet van een losliggende zonnebril oid...) dat bij 80 km/u continu rammelde (om gek van te worden!:1884:)
De auto is uitgebreid gechecked (meerdere dagen in de werkplaats en elke keer met twee man een rondje rijden om te horen of het te traceren valt) en zonder enige discussie een vervangende auto gekregen. Uiteindelijk in deze drie dagen onderzoek niet gevonden (rammel was wel even weg, maar kwam later weer terug bij 100-120 km/u).
De laatste keer is de auto één dag in de werkplaats geweest en heeft men de oorzaak gevonden. Bleek een schroef in een kunststof bodemplaat (onder de bijrijder) te zijn die net ergens tegenaan tikte. Terwijl iedereen (ikzelf en alle meerijders inclusief) echt dacht dat het bij de A-stijl/Dashboard bij de bijrijder vandaan kwam.

Op zich klinkt het logisch dat dit door een dealer moet worden opgelost, maar ik moet zeggen dat de manier waarop dit is gedaan een zeer positive indruk heeft achter gelaten. :grin:

superb2

Nieuw lid
Gefeliciteerd met je aankoop en geniet ervan !!!!

Mbt de servicebeurten , je praat over 30.000 voor eerste beurt ! Maar dit is niet geheel correct, het is 30.000 km of 1 jaar !
Zal ongetwijfeld ook ergens in je serviceboekje staan

Wat betreft het afleveren van een Skoda auto en de tijd die ze er voor nemen , dit is volgens mij een skoda eigen want ook bij mijn dealer ging het precies hetzelfde en menig forum lezer heeft het erover !!
Dus de andere merkendealers kunnen een voorbeeld gaan nemen aan Skoda, zeker die Renaultdealer waar jij over spreekt !! Tjonge jonge, of je een pakkie boter bij de supermarkt hebt gehaald !!

Bij een octavia na 2001 is het longlife V.O.I (variabele onderhouds interval)
Onder normale omstandigheden is dat 30.000 km of anders 2 jaar
Wanneer hij dus 15.000 per jaar rijdt, komt hij als alles goed is pas over 2 jaar weer voor onderhoud.

EdK

Forumguru
Bij een octavia na 2001 is het longlife V.O.I (variabele onderhouds interval)
Onder normale omstandigheden is dat 30.000 km of anders 2 jaar
Wanneer hij dus 15.000 per jaar rijdt, komt hij als alles goed is pas over 2 jaar weer voor onderhoud.

Maar hoe zit het dan met bv de remolie ??
Want het vervangen hiervan is volgens mij na 1 1/2 jaar
of zelfs nog eerder !

superb2

Nieuw lid
Maar hoe zit het dan met bv de remolie ??
Want het vervangen hiervan is volgens mij na 1 1/2 jaar
of zelfs nog eerder !

voor remolie staat een verversingstermijn van 2 jaar.

Soms wordt het iets eerder gedaan, omdat de klant iets eerder dan een jaar weer bij de dealer is voor onderhoud (bijvoorbeeld als hij 20.000 km per jaar rijdt i.p.v. 15.000 per jaar.)

jali

Nieuw lid
Ik heb mijn vorige octavia geleverd gekregen door de fa. van Kleef en heb alleen maar positieve ervaringen. Helaas had mijn baas bedacht dat mijn nieuwe Octavia maar de de fa. Versluis in zoetermeer geleverd moest gaan worden.
De aflevering ging hier wel netjes maar toch ga ik voor alle onderhoud weer terug naar van Kleef.

Ik belde hen over de versie van de Columbus en hier werd netjes uitgezocht wat de laatste versie is, ze boden gelijk aan om deze te installeren. En dit terwijl de auto door een andere skoda dealer geleverd is. Dus ze hebben echt een goed idee over klant-tevredenheid.

G-DRIE

Nieuw lid
Ik heb hier afgelopen zomer mijn Octavia mogen ophalen. En ik kan alleen maar zeggen dat Van Kleef een klasse dealer is.

Ik rijd al (bijna) 8 jaar skoda (fabia combi 1.4 16v en fabia combi 1.4tdi), beide via van Kleef, altijd goede service, en aflevering was beide keren dik in orde!

Op naar de volgende bij van Kleef: waarschijnlijk de Octavia Combi 1.6 Greenline Businessline :tongue:

Bovenaan Onderaan