Autobedrijf Ton Pols, Waalwijk

Jurdijk

Nieuw lid
Ben bij Ton Pols in Waalwijk binnen gelopen en werd keurig benaderd en behandeld. Ton Pols nam alle tijd om de wensen door te nemen. Hij heeft netjes een proefrit bij Pon in Leusden geregeld omdat de 1.6 TDI nog niet hadden als demo auto. Ondanks dat het om een leaseauto gaat toch nog wel wat kunnen regelen.

Op 4 januari mag ik mijn O2 1.6 TDI GL/ BL afhalen. Na de aflevering, laat ik wel weer een berichtje achter, maar heb alle vertrouwen dat dit ook netjes verloopt.

vermeer

Nieuw lid
Ben niet zo tevreden. Ben inderdaad zeer netjes en correct te woord gestaan. En de verkoper Pols jr, wou op eind van gesprek de deal rondmaken. Hij was op de hoogte van het feit dat ik bij de dealer in mijn woonplaats ben geweest(Tilburg), en dat deze een bod had gedaan wat ik afwees. Hij deed hierop een bod, echter wel met de opmerking dat ik mijn 90.000 Km beurt op mijn 1.6 Caddy moest hebben laten doen (dus 600 euro, besteden voor de beurt)...

Echter dag erop deed de dealer Tilburg een vernieuwd bod, was zeer aantrekkelijk was. Wou echter Dhr Pols jr, de kans geven om ook met mij op dezelfde voorwaarde zaken te doen. Hij was allerminst vriendelijk aan de telefoon. En zei dat als gisteren de deal was gesloten hij dit ook had gekund, en hij hield er niet van te woden uitgespeeld, en nog meer van dit verwijten.

Het zijn mijn centen, en hij moet die verdienen, niets meer of minder.

En dus is nu mijn nieuwe Skoda Yeti, 2.0 TDI 103 Kw, Ambition, besteld bij Auto Noordhoek

LenK

Forumguru
Sommige verkopers snappen nog steeds niet dat ze geen alleenvertegenwoordiger zijn.
Bij beetje klus vraag je al 3 offertes aan. Dat doe je als het ff kan ook bij je auto.

Heb me in het verleden ook al eens omgedraaid toen verkopertje op basis van mijn woonplaats zei: "O dan bent u bij zeker al bij .... geweest en dan komt u hier om te vergelijken". Mijn antwoord: "Ik hoor het al, u wil geen auto aan mij verkopen?"
Ik hoorde hem nog wat ongemeende excuses achter me pruttelen, maar een 1e indruk maak je maar 1 keer en hij had het doos mooi verbruid.

vermeer

Nieuw lid
Maar zelfs bij een minder goede eerste indruk, kan nog alles goed gaan.

Bij mijn eerste bezoek aan mijn toekomstige dealer, zei deze over mijn VW-Caddy, dat het een moeilijke auto was, en alsdus gebeurde ook wat ik dacht. Het bod was ver beneden peil. Dit werd door mij aangegeven, en de verkoper vroeg of hij het in her overweging mocht nemen, en mij dezelfde dag nog mocht terugbellen. Aldus geschiedde, en het resultaat is; Hij heeft mij mijn nieuwe Skoda Yeti alsnog verkocht de dag nadien.

cilo

Nieuw lid
Vandaag de octavia II combi een beurt laten geven bij Ton Pols, werd netjes gebeld dat de remvloeistof en remblokken voor vervangen moesten worden en ik daar akkoord voor gegeven.

Voor de zekerheid nog even het foldertje met onderhoudsprijzen ingekeken en tot de conclusie gekomen dat de beurt (VOI beurt), airco-check, remvloeistof en remblokken mij een rekening ging opleveren van 503,95.

Na een telefoontje dat de auto klaar is en opgehaald kan worden toch maar even gevraagd wat de rekening is................. 640,-- wordt mij mede gedeeld!!!!! Op mijn vraag waar dit op gebaseerd is werd het stil .......... u wordt teruggebeld......... idd half uurtje later weer telefoon, rekening is nu 529,-- ?!?!?? (nog steeds een verschil van ruim 25,--) op mijn vraag waar het verschil vandaan komt tovert men in eens een 60.000km VOI-beurt boven tafel, deze beurt staat helemaal nergens beschreven maar heb geen zin om eindeloos een discussie te gaan voeren.

Een ding weet ik zeker, mij zien ze er niet meer terug bij Pols in Waalwijk!
Sinds de verhuizing van Kaatsheuvel naar Waalwijk en met de aanname van een bepaald persoon achter de balie bij Pols al diverse discutabele gebeurtenissen meegemaakt.

MichielOctavia

Actief lid
Echter dag erop deed de dealer Tilburg een vernieuwd bod, was zeer aantrekkelijk was. Wou echter Dhr Pols jr, de kans geven om ook met mij op dezelfde voorwaarde zaken te doen. Hij was allerminst vriendelijk aan de telefoon. En zei dat als gisteren de deal was gesloten hij dit ook had gekund, en hij hield er niet van te woden uitgespeeld, en nog meer van dit verwijten.

Het zijn mijn centen, en hij moet die verdienen, niets meer of minder.

Ik vind het toch steeds weer verbazingwekkend hoe slecht veel dealers omgaan met concurrentie. Zelf worden autoverkopers opgeleid om strak te onderhandelen en worden hen allerlei "truukjes" aangeleerd om de klant te bespelen. Maar als de klant gaat shoppen bij verschillende dealers dan raakt men opeens gepikeerd en is men van mening dat de klant "de boel aan het uitspelen is".........
Wat dat betreft is het jammer dat de auto verkopen dit jaar weer fors gestegen zijn. De kredietcrisis was eigenlijk een mooie les in nederigheid en klantgerichtheid voor de autobranche. Helaas is die kennis niet lang blijven hangen bij de heren/dames autoverkopers en is men vrolijk verder gegaan waar men voor de crisis gebleven was.
Voor een deel komt dat denk ik ook door het feit dat de lease auto zo mateloos populair is, daar wordt door de dealers niet zo veel op verdient, maar het heeft ze de afgelopen 10 jaar zeker geen windeieren gelegd. Hoeveel leaserijders hadden een nieuwe auto kunnen/willen rijden als ze hem zelf hadden moeten betalen? De leaserijders hebben er voor gezorgd dat de auto's als warme broodjes over de toonbank gingen en dat heeft sommige (zo niet vele) dealers arrogant gemaakt.

Gelukkig zijn er ook nog nette dealers die wel begrijpen dat mensen niet iedere dag even 20 tot 30 duizend euro uitgeven voor een auto.

Fabia

† In Memoriam
Inderdaad, je geeft niet zo makkelijk zo'n bedrag uit. Dan mag je zeker heel serieus genomen worden.

Ik vind het toch steeds weer verbazingwekkend hoe slecht veel dealers omgaan met concurrentie. Zelf worden autoverkopers opgeleid om strak te onderhandelen en worden hen allerlei "truukjes" aangeleerd om de klant te bespelen. Maar als de klant gaat shoppen bij verschillende dealers dan raakt men opeens gepikeerd en is men van mening dat de klant "de boel aan het uitspelen is".........
Wat dat betreft is het jammer dat de auto verkopen dit jaar weer fors gestegen zijn. De kredietcrisis was eigenlijk een mooie les in nederigheid en klantgerichtheid voor de autobranche. Helaas is die kennis niet lang blijven hangen bij de heren/dames autoverkopers en is men vrolijk verder gegaan waar men voor de crisis gebleven was.
Voor een deel komt dat denk ik ook door het feit dat de lease auto zo mateloos populair is, daar wordt door de dealers niet zo veel op verdient, maar het heeft ze de afgelopen 10 jaar zeker geen windeieren gelegd. Hoeveel leaserijders hadden een nieuwe auto kunnen/willen rijden als ze hem zelf hadden moeten betalen? De leaserijders hebben er voor gezorgd dat de auto's als warme broodjes over de toonbank gingen en dat heeft sommige (zo niet vele) dealers arrogant gemaakt.

Gelukkig zijn er ook nog nette dealers die wel begrijpen dat mensen niet iedere dag even 20 tot 30 duizend euro uitgeven voor een auto.

Meen je dat nou? Dat ik echt zware oplichting! Ik ga dat voortaan ook in de gaten houden! Ik ben wel bij een andere dealer maar je ziet maar, goed in de gaten houden!

Het gaat de autoverkoop niet alleen gemakkelijk af met de leasemarkt, maar ook de voor ons echte Hollanders belastingvrije auto's die niet aan te slepen zijn hoeven ze geen enkele moeite te doen. Maar er zullen best nog wel autobedrijven zijn die de klanten nog wel waarderen, maar ze worden inderdaad zeldzaam.

Ook ik ben een keer onaangenaam verrast bij Skoda van den akker in Helmond met de hoogte van een rekening. Het betrof toen een kleine onderhoudsbeurt. Toen ik de auto op wilde halen was de rekening bijna dubbel zo hoog. Dit kwam omdat men de remmen gereinigd had(de auto had zijn eerst 15000km beurt???). Na een discussie over het feit dat men mij niet even had gebeld, was men bereid om bij de volgende onderhoudsbeurt een korting toe te passen en dat hebben ze netjes gedaan.

Bovenaan Onderaan