Auto wassen....

Status
Niet open voor verdere reacties.

verglas

Nieuw lid
Nou, als het weer een beetje meezit, zal ik mijn Octavia komend weekend maar eens gaan verwennen en hem de eerste wasbeurt gaan geven...
Na 900 km in 12 dagen en met dit weer, is ie al behoorlijk smerig geworden.... Nu zag ik in het instructieboekje dat het het beste is om de auto alleen met water te wassen en alleen bij extreem vuil met autoshampoo...

Wat zijn jullie ervaringen en ideeën....????

hemi24

Forumguru
Wasstraat kiezen waar veel dure auto's in de rij staan en niet bezuinigen op het wasprogramma...

mmarechal

Actief lid
Ikzelf was mijn auto ook altijd via de wasstraat. Mijn tip is wel, zoek een wasstraat welke niet met borstels werkt maar met (ik noem het maar) lappen of doeken. De borstels, zoals je deze veel ziet bij een wasstraat, geven nogal eens hele kleine krasjes op de lak, die lappen of doeken daarentegen niet.

hemi24

Forumguru
De (harde) borstels zijn goede methode om je auto van krassen te voorzien, maar gelukkig zijn de meeste wasstraten tegenwoordig voorzien van de zachtere lappenborstels.
Zaak is wel om een wasstraat te kiezen die:
A. goede (niet versleten) borstels heeft;
B. regelmatig gebruikt wordt (anders zit er teveel zand/vuil in de borstels).

En bij voorkeur geen "doortrek" wasstraat, maar een heen en weer gaande portaalwasser, met voorspoel/hogedrukspuit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan