Auto veilig verkopen

mister9

Actief lid
Hallo,

Ik ga binnenkort mijn auto verkopen (skoda fabia combi 1.9 tdi), ivm het krijgen van een lease auto (02 Elegance business line :super:)

Maar ik zit er niet op te wachten om mijn auto mee te geven voor een proefrit, en vervolgens de kopers nooit meer terug te zien.
Of allerlei louche type's aan mijn deur te krijgen met verkeerde bedoelingen.

Hoe doen jullie dat?

Alvast bedankt!

Captain Hook

Forumguru
Je auto inruilen bij de garage die de leaseauto gaat leveren, is ook een mogelijkheid.
Dit heb ik zelf al eens een keer gedaan. Moet je natuurlijk wel ruim vantevoren regelen...

mister9

Actief lid
Heb ik gevraagd, maar doen ze niet. Doen ze alleen bij particuliere verkoop (volgens mijn dealer dan).

turboturbo

Forumguru
Zoals de verkoper het van mijn auto deed: een foto maken van mijn rijbewijs, een contractje laten ondertekenen dat ik aansprakelijk zou zijn voor evt. veroorzaakte schade tijdens een proefrit, en zelf mee rijden tijdens de proefrit.

Dan, indien de koop doorgaat, vervolgens samen naar de bank (x2) en samen naar het postkantoor, en de verkoper regelt de overschrijving. Daarna kreeg ik pas de papieren. Ik moest, kortom, meer vertrouwen in de verkoper hebben, want ik had al wat rooitjes bij hem thuis achtergelaten, en er stond nog niks op mijn naam.:1884:

Volgende keer zou ik toch eens informeren of dat niet handiger kan, met een plastic tas vol geld van bank naar bank lopen. Dat je bijv. een reservering maakt oid... Dit zou toch anno nu niet meer hoeven....

Verder de agressieve handelaren met: 'ik kom nu met 5 rooitjes naar je toe' afwimpelen en zeggen dat de prijs toch echt vaststaat.

Cordoba

Forumguru
Sowieso, opletten dat je niet alle originele autopapieren meegeeft bij een proefrit. Zelf meerijden heeft als voordeel dat er meestal niet direct met koude motor vol op het gas gaat, en dat soort grappen waarbij je na een poosje als de verkoop niet doorgaat ineens de moeilijk bewijsbare schade krijgt.

ANWB, is gewoon het bedrag dat de meest biedende handelaar biedt, en dit blijkt in de praktijk vaak een onredelijk laag bedrag te zijn. Een andere optie is, om een garage te vragen om de auto voor je te verkopen, tegen een deel van de opbrengst.

Erik_NL

Forumguru
Heb ik gevraagd, maar doen ze niet. Doen ze alleen bij particuliere verkoop (volgens mijn dealer dan).
Zolang je niet vast zit aan de dealer die je lease-auto gaat leveren, kun je het toch nog bij een andere dealer proberen?
Er zijn dealers genoeg die wel een particuliere auto willen inruilen wanneer ze een lease-auto kunnen leveren.
Wat dat betreft heb je als toekomstig lease-rijder best een sterke positie. Buit die uit.

Bovenaan Onderaan