Auto van binnen wassen

Als ik op internet kijk hoe sommigen hun auto van binnen wassen zie ik ze over het gehele interieur losgaan met kwasten, sopjes, boormachines met schijven erop etc. Zelfs over de apparatuur, stuur etc. leven ze zich uit met hun kwast met sopje.

Ik vraag me oprecht af of dit wel zo goed is en of iemand mij kan helpen aan een soort stappenplan over hoe dit aan te pakken voor de binnenkant?
 

eriktv

Forumguru
Als je de auto gewoon netjes bijhoudt van binnen lijkt me dat niet echt nodig nee. Ik gebruik volgende zaken:
- ruiten goed ontvetten met koud water + ammonia en droogwrijven met krantenpapier (allerlei middeltjes geprobeerd, maar dit levert mij het beste vetvrije resultaat op!)
- interieurdelen met structuur (dashboard) en rubber matten etc met 303 Aerospace protectant
- glimmende / glad plastic interieurdelen met Sonax interieurreiniger omdat de 303 hier soms wat vlekkerig op opdroogt.
- lederen delen met Autoglym reiniger (soms) en (iets vaker) conditioner

Zorg dat je genoeg microvezeldoekjes hebt zodat je de spullen niet door elkaar smeert. Ik krijg regelmatig opmerkingen dat m’n tien jaar oude Superb er als nieuw uit ziet, dus het werkt prima zo :)
 

Tees

Donateur
Ik moet zeggen dat ik de Autoglym shampoo laatst gekocht heb (mag adviezen hier), en dat spul werkt echt bizar goed op allerhande stoffen bekleding (naast de autostoelen heb ik ook de wandelwagen van m'n jongste hiermee schoon gemaakt). Werkt echt heel goed tegen vlekken.
 
Bovenaan Onderaan