Auto sputtert/ schokt/ houd in

Beste leden,

Ik heb een leuke brain breaker.

Ik heb mij skoda 1.6 fsi uit 2006 laatst een grote beurt gegeven.

Dus
verse olie,brandstoffilter,bougie's,luchter enz. De hele mikmak.

Ik merk nu dat als de motor WARM is dat die tussen de 40 en de 100km/h wat sputtert/ schokt als die stabiel op de cruise staat en gewoon. Boven de 100 (3000 toeren) geen last meer van. En met optrekken ook niet. Stationeer hoor je hem ook wat schokken als die warm is.

Ik dacht een brandstof probleem.
Ik heb reeds 1x een geconcentreerde fuel cleaner gebruikt en een gewone. Probleem blijft. Al wat bobine's gewisseld.
Nieuwe egr
Gaskleppenhuis schoongemaakt.

En tank e10 ( ik las dat die daar niet goed tegen kan) zover ik weet begon het ongeveer daar wel mee....
 
De nieuwe bougies kloppen. Hij had ervoor ook last van. Alles is gegaan volgens het boekje. Dus ook de afstanden zijn correct.

Nee ik las zoiets over e10 op het forum.
 

Bakkertje

Forumguru
Heb je de auto al uitgelezen?

Als verschil zit tussen de auto in warme toestand en koud, dan eens kijken naar temperatuursensoren?
Lambda sensor wellicht?
 
Hij geeft geen motorstoring. Maar kan de laptop er eens aanhangen als mijn usb poort eindelijk weer connectie maakt met vcds.

Zal dat zo'n verschil maken dan lambda sensor?
 

Duijzer

Donateur
Ik zou beginnen met uitlezen. Het kan zoveel zijn... Als daar geen foutcodes zitten, dan wordt het stuk voor stuk controleren...brandstofpomp, filters, inspuiting. Ik heb wel eens gelezen dat een brandstofleiding te dicht langs een warmtebron lag en er daardoor bij warme motor en weinig flow bellen ontstonden in de brandstof. Maar of dat feitelijk bewezen is kan ik niet terugvinden..
eerst maar eens uitlezen en kijken of er foutcodes zijn in brandstoftoevoer of ontsteking. Valse lucht kan ook nog een issue zijn.
 
Ik zou beginnen met uitlezen. Het kan zoveel zijn... Als daar geen foutcodes zitten, dan wordt het stuk voor stuk controleren...brandstofpomp, filters, inspuiting. ...........

Ben wel benieuwd dan want de auto zelf geeft geen fout melding maar kunnen we altijd doen natuurlijk uitlezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

brepus13

Forumguru
Mijn auto geeft ook geen meldingen maar als ik hem uitlees vind ik wel terug dat de batterij van de sleutel van de vrouw leeg is.... lang verhaal om te zeggen dat er onderhuids veel kan gebeuren en op wordt geslagen zonder dat je het ziet. Als bestuurder krijg je alleen meldingen die kritiek zijn...
 
X

xenonskoda

Als het sinds de grote beurt gekomen is dan zou ik aan de bougiekabels denken, die kunnen licht beschadig zijn door het wisselen van de bougie's. Dat klopt ook met "sputtert/ schokt" .
 

VAG-man

Forumguru
Dat type FSI loopt vroeg of laat niet lekker op E10. Tenminste de 1.6 FSI die tot oktober 2006 in o.a. de VW Golf zat mág niet op E10 lopen!

Als er na het uitlezen geen foutmeldingen komen, probeer het volgende.

Probeer eens tenminste 2 volle tanks op benzine te tanken zonder bio-ethanol.
 
@VAG-man inderdaad zit nu 2de tank 98 e5 in hij begint steeds minder te schokken.

Fout code die die aangaf was P000A dus dat mijn nokkenas te traag zou zijn
 
Als het sinds de grote beurt gekomen is dan zou ik aan de bougiekabels denken, die kunnen licht beschadig zijn door het wisselen van de bougie's. Dat klopt ook met "sputtert/ schokt" .

Ik heb bobine 's dus geen kabels... en was al iets voor de beurt vandaar ook alles erop en er aan kwa beurt
 
Bovenaan Onderaan