Vanochtend had ik een heel andere ervaring met Muntstad.
Omdat de Fabia van mijn vrouw onderhoud nodig had, belde ik hun voor een afspraak. De auto heeft een 20.000 km geleden een long-life (30.000km) beurt gehad en gaf nu aan de (sinds een tijdje jaarlijkse) inspectiebeurt nodig te hebben. Zowel de 30.000km als 2 jaar periode voor de volgende longlife beurt zijn voorlopig nog niet voorbij.
Ik kreeg een telefoniste aan de lijn die kenteken vroeg en welke beurt er nodig was. Ik gaf netjes aan dat er een inspectiebeurt nodig was. Volgens haar waren de kosten 100 euro en extra werkzaamheden. Ik vroeg haar welke extra werkzaamheden dat zouden zijn. Nou volgens haar waren dat lucht- en interieurfilter, olie, bougies en trommelremmen controleren. Dat zou er allemaal nog bijkomen. Ik heb nog maar even niet gezegd dat deze auto helemaal geen trommelremmen heeft.....
Dus haar verteld dat er echt alleen een inspectiebeurt nodig was omdat alles bij de vorige longlife beurt gedaan was en dus pas weer zo'n 30.000km na die beurt nodig was. De dame was zeer beslist en vertelde dat het echt moest gebeuren en dat ik daar niets van wist. Volgens haar was er bij de vorige longlife beurt bijvoorbeeld geen lucht/interieur filter gewisseld. Ik vertelde haar dat ik dat, in overleg met de garage, zelf gedaan had. Toen kwam ze met het verhaal dat de pechhulp dan vervallen was want zij hadden niet de filters vervangen. Dus ik zeg haar weer dat ik dat in overleg met de garage zelf gedaan had en dat de garage duidelijk aangaf dat de pechhulp gewoon bleef. Sterker nog, dat vertelde de medewerker niet alleen. Er staat letterlijk op de laatste factuur van de garage vermeld dat de pechhulp geldig is en blijft tot aan de volgende longlife beurt over 30.000km of 2 jaar. Het staat dus zwart op wit.
De dame bleef volhouden dat het niet klopte. "Die garage kan u wel van alles vertellen maar dat geldt niet. Alleen wat wij hier zeggen geldt.". Het is nota bene de garage van haar eigen organisatie! En het staat zwart op wit op hun eigen factuur!
Zij bleef vervolgens op een heel onplezierige manier volhouden dat ik bij deze inspectiebeurt ook extra onderhoud zou moeten hebben en betalen. Toen ik haar vertelde dat ik het niet met haar eens was en vooral ook de manier waarop zij reageerde vervelend vond, werd ze nog pissiger. Ik heb haar verteld dat ik al jarenlang klant bij hun ben (3 nieuwe Skoda's bij hun gekocht!) en dat als ik naar een andere dealer moet gaan voor een beurt, ik dat dan waarschijnlijk ook doe voor toekomstige nieuwe auto's. Dat scheen haar niet te interesseren. Zij werd steeds volhardender. Toen ik haar vertelde dat ik dan maar beter de beurt bij een andere dealer kon laten doen, ging de hoorn erop.
Dus maar een andere dealer gebeld en daar kan ik zonder probleem aanstaande maandag terecht.
Over de garage (verkoop en werkplaats) in de Meern was ik dik tevreden. Aardige en behulpzame mensen. Maar als je daar alleen terecht kunt via zo'n telefoniste, verliezen ze wel klanten. En dan verliezen ze dus wellicht ook een jarenlange trouwe klant (die heel veel geld uitgeeft voor nieuwe auto's) vanwege zoiets stoms bij een inspectiebeurtje van 100 euro.