Auto kopen op maandelijks opzegbare basis

Skoda_Achterhoek

Senior Member
Ik ben geen groot fan van de Chinese Lynk&Co, maar vind hun aanpak wel verfrissend. Je kunt een Lynk&Co vanaf dag 1 huren / leasen zonder contract: Kosten (incl onderhoud) 550 euro per maand. Wel voor maar 15.000 km per jaar. Bevalt het niet, dan kun je er direct vanaf.

Andere optie (blijkt nog niet goed te werken, maar biedt wel kansen voor de toekomst / concurrenten): Een Lynk&Co bij jou in de buurt huren via het eigen deelplatform.

Op dit moment zou ik er nog niks mee doen, omdat er wel heel veel haken en ogen (boetes, privacy, werking van de app, verplicht onderhoud ed. bij Lynk&Co) aan zitten, maar dit idee vind ik wel heel verfrissend!

Wat jullie?
 

Captain Hook

Forumguru
Ook daar weer... leverproblemen:

Al onze auto's op abonnementsbasis zijn momenteel in gebruik. We voegen meer auto's toe, maar het kan langer dan normaal duren om een auto te leveren. Sluit vandaag nog een abonnement af en krijg binnen 5-6 maanden je auto.
 

Tees

Donateur
Tsja, het concept is wel aardig, maar ik twijfel toch nog wel erg. Vrienden van ons maken ook gebruik van (elektrische) deelautos (hebben we er in Utrecht superveel van), en dat bevalt hen goed.

Maar als ik dan kijk waarvoor ik de auto vaak gebruik, dan zijn die dingen veelal te klein. En dan heb ik t nog niet over de prijs en het feit dat je voor de vakantie een grote moet huren, met bijbehorend prijskaartje. Volgens mij rij ik met de IJsvogel dan een stuk goedkoper aan het eind van de rit...

Dit specifieke voorbeeld vind ik nog steeds stevig aan de prijs, voor mij is het enige verschil met private lease dat je maandelijks kan opzeggen. Maarja, ik rij m'n auto's bij voorkeur een flink aantal jaren, ik wil helemaal niet maandelijks opzeggen :-). En dan heb ik t nog over het connected deel en een Chinees merk. Gaan bij mij de nekharen altijd een beetje van overeind staan.
 
Bovenaan Onderaan